دیدار تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فردا از ۱۷:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 27 February 2024

تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان اصفهان قرار می‌گیرد.

دیدار تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فردا از ۱۷:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

استقلال در حالی مقابل سپاهان قرار می‌گیرد که با ۳۶ امتیاز و ۲ بازی بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم در اصفهان با تک‌گل رضا اسدی به سود طلایی‌پوشان به پایان رسید و تنها باخت استقلال را در نیم فصل رقم زد. حالا استقلالی‌ها انگیزه بالایی برای گرفتن انتقام و تثبیت صدرنشینی دارند.

وضعیت بهتر استقلال

هر ۲ تیم پیش از این دیدار در پنج تقابل اخیرشان نتایج‌ متفاوتی را کسب کرده و وضعیت کاملا متفاوتی داشته‌اند. استقلال در پنج تقابل قبلی خود سه برد و ۲ تساوی به‌دست آورده اما سپاهان تمام پنج دیدار اخیرش در تمام رقابت‌ها را با شکست به پایان رسانده است.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان؛ تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ

رکورد فوق‌العاده استقلال در آزادی

شاگردان جواد نکونام تا به‌اینجای فصل رکورد فوق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کرده‌اند. آبی‌پوشان پایتخت در هشت دیداری که در این فصل لیگ برتر میزبان بودند، موفق شدند با کسب سه امتیاز کامل از زمین بازی خارج شوند. در سوی مقابل سپاهان ۲ باخت از ۳ باخت فصل را در دیدارهای بیرون از خانه متحمل شده است.

حمله استقلال به طلسم ۲ ساله

از آخرین برد استقلال مقابل سپاهان ۸۰۳ روز می‌گذرد. آبی‌پوشان پایتخت آخرین‌بار ۲۳ آذر ۱۴۰۰، در لیگ بیست‌ویکم موفق شده بودند با نتیجه یک بر صفر سپاهان را مغلوب کنند. جعفر سلمانی تک گل شاگردان فرهاد مجیدی(سرمربی وقت استقلال) را مقابل شاگردان محرم نویدکیا به ثمر رساند. حالا جواد نکونام قصد دارد با برتری در تهران، به این طلسم ۲ ساله خاتمه دهد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان؛ تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ

تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ

سپاهان با ۳۳ گل زده با اختلاف بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و استقلال با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاعی را تا به اینجا فصل به خود اختصاص داده است. سپاهان در حالی این آمار را در خط حمله دارد که ۲ بازی کمتر از سایر تیم‌ها انجام داده است. نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها در خط حمله همین استقلال خواهد بود که ۲۵ گل زده در کارنامه خود ثبت کرده است. این آمار قطعا به حساسیت و جذابیت این دیدار اضافه می‌کند.

دست بالای سپاهان در تقابل‌های ۲ تیم

سپاهان و استقلال تاکنون ۸۳ با برابر یکدیگر قرار گرفتند که سهم سپاهان ۳۲ و سهم استقلال ۳۰ پیروزی بوده است. ۲۱ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. اما استقلال و سپاهان در ۴۵ تقابل‌ لیگ برتری به یک اندازه به برتری رسیده‌اند. هر دو تیم ۱۶ برد را به‌دست آوردند و ۱۳ تقابل نیز با تساوی به پایان رسیده است. در تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران، هیچ تیمی بیشتر از سپاهان موفق به شکست استقلال نشده است.

نکونام برای تقابل با سپاهان به غیر از کوین یامگا که کل فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده است، هیچ مصدوم یا محرومی ندارد و می‌تواند از همه بازیکنان خود برای این دیدار بهره ببرد. به نظر می‌رسد نکونام قصد دارد آبی‌پوشان را با آرایش ۲-۳-۵ راهی میدان کند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان؛ تقابل بهترین خط حمله و دفاع لیگ

سید حسین حسینی در چهارچوب دروازه استقلال قرار می‌گیرد. رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان ۳ مدافع میانی آبی‌پوشان را در این دیدار تشکیل می‌دهند. صالح حردانی از جناح راست و ابوالفضل جلالی از جناح چپ فول‌بک‌های استقلال در این دیدار خواهند بود.

روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند خط هافبک استقلال را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو ۱۱ بازیکن منتخب نکونام برای حساس‌ترین دیدار هفته را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی استقلال:

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاو بلانکو

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار