اقبال در آیین گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع: 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک و عضو شورای قضایی استان یزد گفت: وکلا بعنوان حامی حقوق شهروندان و وکیل مدافع با با ورود به حقوق عمومی و بنگاههای مشاورین املاک ، زمینه کاهش پرونده های ملکی ماکم قضایی را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 27 February 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدی اقبال به مناسبت هفتم اسفندماه در آیین گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع با تبریک این روز به وکلای استان اظهار داشت: منصب وکالت را ارج می گذاریم و معتقدیم بر خلاف نظر برخی از افراد ناآشنا به این حوزه ، وکالت حرفه نیست بلکه منصبی است که نیازمند به تخصص لازم دارد. 
وی افزود : تبریک می گویم به مدافعان حق و حقیقت و عدالت که توسط بزرگمردان این منصب حتی بعد از قاضی القضات شدن هم با افتخار وارد آن شده و آن را ادامه می دهند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در ادامه با بیان اینکه چند خواهش از وکلای عضو کانون دادگستری دارم ، بیان کرد : وکیل باید دارای اخلاق وکالت با پرهیز از ارعاب و تهدید باشد و همچنین سواد و قلم و آگاهی وکالت داشته باشد و با اشرافیت به قوانین در مجامع و محاکم حضور یابد که در این بخش وظیفه کانون در  تقویت سواد وکالت و اخلاق حرفه ای بسیار ضروری است.
اقبال افزود : متاسفانه جامعه وکالت در حال حرکت به سمت دادگستری است و مسئولین نباید وکلا را نقطه تقابل خود ندانند بلکه باید وکیل را کنار خود در احقاق حقوق تضییع شده افراد بدانند تا بتوان به رشد وکلای رسمی در مقابل دلالان کمک کرد.
عضو شورای قضایی استان یزد یکی از مشکلات فعلی استان را رشد قارچ گونه دلالان در ادارات مختلفی همچون ادارات ثبت و اجرای اسناد رسمی دانست و گفت : برای حل این معضل با نگاه جامعه وکلا تغییر کرده و آنها بعنوان حامیان حقوق شهروندان و وکیل مدافع در بنگاهها ورود کنند و خانواده های ما نیز بصورت اجباری وکیل خانواده داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه بیشترین جعل و کلاهبرداری در بخش های ملکی و حتی شرکتها ، توسط دلالان صورت می گیرد ، راه حل این مشکل را نیازمند ورود جدی وکلا و کانون وکلای دادگستری به حوزه هایی همچون قانون تجارت و تاسیس شرکتها اعلام کرد ولی در عین حال بر لزوم کاهش هزینه های کارشناسی و حق وکالت توسط وکلا تأکید کرد. 
مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه  نباید تعداد دلالان حاضر در ادارات اجرا و ثبت اسناد کشور و استان یزد بیشتر از وکلا باشند و مبالغ بالا از مردم بی اطلاع از قوانین بگیرند ، ادامه داد : اگر می خواهیم ورودی پرونده های قضایی استان که 70 درصد آنها مرتبط با مباحث ملکی و منبعث از اسناد عادی است کاهش یابد باید وکلا به حوزه ملک و دفاع از حقوق مالکین و شهروندان ورود کنند. 
 
اقبال در پایان اظهار امیدواری کرد تا با اجرایی شدن قانون الزام به تنظیم سند رسمی هرچه زودتر مشکلات سند عادی حل شود.
 
دادستان مرکز استان یزد هم در این جلسه خطاب به وکلای کانون دادگستری استان گفت : سوگندی را که موقع اختبار با وثیقه شرافت خود انجام دادید فراموش نکنید.
 
محمدرضا حدادزاده با اشاره به لزوم ورود کانون وکلای دادگستری به بخش های مختلف دفاع از شهروندان افزود: یکی از مکان های دفاع از حقوق مردم از گذشته تا امروز مجلس بوده به گونه ای که بهترین نطق های مجالس قدیم مربوط به نمایندگان دارای منصب وکالت بوده است.
 
مراسم گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع دوشنبه شب با شعار « استقلال وکیل، تضمین حقوق شهروندی » با حضور دهشیری رئیس کل دادگستری ،حدادزاده دادستان یزد، ، اعضای شورای قضایی استان ، رئیس شورای شهر یزد و رئیس و حقوقدانهای عضو کانون وکلای دادگستری استان یزد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار