انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد و فرآیند اخذ رای در ۹۵ درصد شعب انتخاباتی خراسان رضوی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 01 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، از ساعت 8 صبح امروز 11اسفندماه، 4 هزار و 627 شعبه اخذ رای در خراسان رضوی گشایش یافت که در مجموع 80 هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعبات را برعهده دارند.

ساعت رسمی برگزاری انتخابات 8 صبح روز جمعه تا 6 بعد از ظهر اعلام شده است که با صلاحدید وزارت کشور و تایید شورای نگهبان 2 نوبت 3 ساعته و تا ساعت 24 قابل تمدید است.

براساس آمارها 4 میلیون و 550 هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 250 هزار نفر رای اولی هستند.

خراسان رضوی 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و 6 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی 815 نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

در همین راستا یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهارداشت: فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح امروز در حدود 95 درصد شعب اخذ رای در این استان آغاز شد.

وی افزود: تا دقایق دیگر فرایند اخذ رای در پنج درصد باقی مانده شعب نیز انجام خواهد شد که برودت هوا و برف و کولاک موجب تاخیر در روند آغاز انتخابات در برخی شعب در نقاط دور دست و سخت گذر شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و برق در همه شعب اخذ رای به صورت کامل برقرار است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار