مردم شهرستانهای استان تهران همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۱۱ اسفند با حضور مسئولانه و باشکوه خود در پای صندوق‌های رای آماده خلق حماسه ای ماندگار در دفتر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک تهران، براساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

شعب اخذ رای در ورامین میزبان مردم دیار ۱۵ خرداد

همزمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم همیشه در صحنه شهرستان ورامین، از نخستین دقایق آغاز انتخابات خود را به شعب اخذ رأی رساندند تا نام خود را به عنوان نخستین شرکت کنندگان در این رویداد مهم سیاسی ثبت کنند.

در برخی از شعب اخذ رأی به ویژه مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد ۱۴ معصوم و مسجد قبا، تعدادی از مردم پیش از آغاز انتخابات در محل این شعبات حاضر شدند تا در نخستین دقایق شروع انتخابات به تکلیف الهی و سیاسی خود در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عمل کنند.

مردم ورامین دشت ورامین که در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، کفن پوش جان عزیزترین فرزندان خود را تقدیم اسلام و دفاع از حریم ولایت فقیه کرده‌اند، بار دیگر با حضور در شعب اخذ رأی ثابت کردند که فرزندان خلفی برای پدران شهیدشان هستند و هیچ گاه دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

حضور رأی اولی‌های ورامین در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرشور و چشمگیر است و دانش آموزان جوانان، با تلفن‌های همراه ، از نخستین حضور خود در عرصه سیاسی کشور و تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصاویری را ثبت کردند.حضور نسل‌های مختلف پیر و جوان در انتخابات امروز ثابت کرد که این نظام الهی به قشر و دوره‌ای خاص محدود نمی‌شود و همه مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در صحنه اقتدار نظام حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از شعب اخذ رأی، تمامی ۴۲۰ شعبه اخذ رأی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک از ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرده و پذیرای واجدین شرایط شرکت در این رویداد سیاسی هستند.

سید محمد زاهدی اظهار داشت: با گذشت حدود دو ساعت از شروع انتخابات، فرایند احراز هویت برخط افراد بدون مشکل انجام شده و مردم آراء خود به صندوق‌های اخذ رأی تحویل داده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، نمایندگان آن دسته از نامزدهای انتخاباتی که در موعد مقرر اسامی آنان در سامانه ثبت شده، در شعب اخذ رأی با کارت صادر شده از سوی هیأت نظارت حضور داشته و بر فرایند اخذ رأی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده، شعبه سیار ۱۵۹ با حضور در ندامتگاه ورامین، نسبت به دریافت آراء افراد حاضر در این ندامتگاه اقدام می‌کند.حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان های ورامین پیشوا و قرچک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

 حضور زائران حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در پای صندوق های رای

 رای گیری از زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ۶ شعبه از ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد.

 این شعبه ها به ترتیب در غربی، ۲ شعبه شامل خواهران و برادران در صحن اصلی، یک شعبه در صحن شمالی واقع در کتابخانه و موزه آستان، یک شعبه در ضلع شرقی و یک شعبه در ضلع جنوبی واقع در دانشکده قرآن و حدیث آستان مستقر شده است.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در قبله پایتخت (شهرری) همواره یکی از مکانهایی است که مسئولان و مردم برای شرکت در انتخابات در این حرم مقدس حضور پیدا می کنند.

در شهرستان ری شعب اخذ رای راس ساعت هشت صبح پذیرای خیل عظیم مردمی بودند که بی صبرانه منتظر آغاز زمان رای گیری بودند .

شهروندان دماوندی با آغاز فرایند اخذ رأی در شعبات این شهرستان حاضر شده و همگام با مردم سراسر کشور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای حاضر شدند.

هم‌زمان با اعلام آغاز فرآیند رأی‌گیری در سراسر کشور، مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در شعبه آستان مقدس امامزاده صالح علیه السلام شمیران رأی خود را به صندوق انداخت.

در مسجد ارشاد در میدان نماز شهرری هموطنان با حضور در پای صندوق های رای در ساعت نخستین رای گیری رای های خود را به صندوق ریختند و اعلام کردند که تا پای جان از نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد . 

سرهنگ علی شهیری فرمانده سپاه حضرت روح الله جنوب شهرستان ری؛در اولین ساعات آغاز رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، باحضور در مصلی باقرشهر رای خود را داخل صندوق انداخت.

 

مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در اولین ساعت  رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شدند

همزمان با سراسر کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک و مردم این حوزه انتخابیه پای صندوق های رای حاضرشدند.

 مردم همیشه در صحنه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک از ساعت ۸ صبح روز جمعه با حضور در شعب اخذ رأی، آراء خود را به نامزدهای انتخابات مجلس به صندوق‌ها ریختند. در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۴۴ نامزد شامل ۴۰ مرد و چهار زن برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک شامل حوزه اصلی ورامین و حوزه‌های فرعی جوادآباد، پیشوا، جلیل‌آباد و قرچک است که بیش از ۴۴۰ هزار نفر واجد شرایط می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی، آراء خود را به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌ها بریزند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، با بررسی‌های صورت گرفته، کار اخذ رأی از ساعت ۸ صبح در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و هیچ مشکلی در شعب مشاهده و یا گزارش نشده است.

سید محمد زاهدی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نمایندگان فرمانداران ساعاتی قبل از شروع انتخابات با حضور در ستادهای انتخابات، صندوق‌های اخذ رأی، دستگاه‌های احراز هویت، تعرفه‌های رأی و سایر ملزومات را تحویل گرفته و فعالیت شعب را آغاز کردند.

وی گفت: در جریان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۴۲۰ شعبه اخذ ثابت و سیار در حوزه انتخابیه برپا شده که از مجموع این شعب، ۱۵۹ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی ورامین، ۳۱ شعبه در بخش جوادآباد، ۱۵۰ شعبه در شهرستان قرچک، ۶۰ شعبه در مرکز شهرستان پیشوا و ۲۰ شعبه در بخش جلیل‌آباد پیشوا مستقر است.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

شهرستانهای استان تهران به جز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرنات، پردیس و اسلامشهر پنج حوزه انتخابیه با پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و استان تهران ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران ۶ هزار و ۸۱۱ شعب اخذ رای در استان داریم که از این تعداد، ۶ هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار است.

سیدعباس جوهری افزود: از این تعداد شعب اخذ رای، ۶ هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی مستقر در مناطق مختلف استان است.

در این دوره از انتخابات و برخلاف ادوار گذشته، شناسنامه تنها مدرک هویتی انتخابات نیست و شخص واجد شرایط می تواند فقط یک بار با ارائه‌ یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رای گیری شرکت کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار