مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ازثبت ۴ اثر تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 04 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، چهار پرونده پیشنهادی استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت تمامی پرونده‌ها مورد تایید و چهار اثر پیشنهادی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: تعداد دو پرونده از شهرستان دهلران شامل آجرنوشته و آجر منقوش هر دو متعلق به دوران عیلام قدیم و دو پرونده از شهرستان دره شهر شامل قاب گچبری و عطردان شیشه‌ای هر دو متعلق به دوران ساسانی قرون اولیه اسلامی در فهرست آثار منقول ملی کشور به ثبت رسید.

شریفی با اشاره به اینکه آثار ثبت شده دارای ارزش تاریخی و منحصربه‌فرد فراوانی هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان گام‌های موثری برداریم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت این آثار شود برابر مواد ۵۵۸ قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار