آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با معرفی برگزیدگان این جشنواره رسانه ای با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک قم، آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم بعد از ظهر سه شنبه با حضور سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)، مهدی متقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، پدر شهید حسن مختارزاده، منان رئیسی نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی، مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، فخرالدین یوسف‌پور مدیر خانه مطبوعات قم و نرجس نیازمند رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

در نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بررسی اولیه تعداد ۷۰۰ اثر به مرحله داوری رسید.

این جشنواره بامحوریت‌های شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، جهاد تبیین، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام (عرصه‌های خدمت)، پیوند رسانه و صنعت، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه، فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت "عفاف و حجاب"، انتخابات، اقتدار ملّی و مردم سالاری دینی از آذرماه سال جاری برگزار شد.

محورهای بخش ویژه نهمین جشنواره ابوذر نیز نقش حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در تمدن نوین اسلامی و شکل‌گیری و تقویت انقلاب و محور مقاومت؛ قم؛ تجلّی تحول؛ اصلاح الگوی مصرف انرژی؛ یکصدسالگی بازتأسیس حوزه علمیه قم؛ آثار و برکات و حضرت ابوذر؛ جهت‌نمای حقیقت بود.

شرکت کنندگان این جشنواره آثار خودرا در قالب‌های خبر، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی و موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست ارسال کردند.

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم سه رویکرد شفافیت، تخصص گرایی و ترکیب تجربه و جوانی داشت و مجموعاً ۲۳ داور آثار را داوری کردند.

بیانیه‌ای هیأت داوران نهمین جشنواره ابوذر استان قم

در پایان این آئین بیانیه‌ای از سوی هیأت داوران نهمین جشنواره ابوذر استان قم قرائت شد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج اگر مظهر انسجام انقلابی است، رسانه نیز آوردگاه پیام و ندای حق و حقیقت؛ زین رو تلاقی بسیج و رسانه، زمین و زمینه‌ی تربیت و کنشگری شخصیت‌هایی بی‌بدیلی همچون ابوذر علیه السلام است.

انقلاب اسلامی ایران، امروز از بسیج رسانه و اصحاب رسانه چیزی جز تکرار «آرمان‌ها» و تربیت «ابوذرها» طلب نمی‌کند و مهم‌تر، تولید ادبیات، تولید جریان و تولید فرهنگ در وقت طلایی عصر انسان رسانه!

دبیرخانه‌ی جشنواره حضرت ابوذر علیه السلام در حالی نهمین سال خود را جشن می‌گیرد که شاهد افزایش مشارکت خبرنگاران و هنرمندان صاحب اثر است.

هیأت داوران جشنواره نهم با حضور ۲۳ تن از استادان و کارشناسان مطبوعاتی و رسانه‌ای در مدت یک ماه بیش از ۷۰۰ اثر رسیده را به ارزیابی و داوری نشسته‌اند.

تلاش داوران بخش‌های مختلف بر این بوده است که در ارزیابی‌ها به امانت و انصاف پایبنده بوده و به دور از نام و نشان صاحبان اثر، رسیده‌های ممتاز انتخاب شوند.

از مزیت‌های امسال، تنوع حضور رسانه‌ها بوده؛ رسانه‌هایی که اول بار پا در این جشنواره نهادند و میدان رقابت را گرمی و شور بخشیدند.

هر چند در خوشحالی افزایش رسیده‌ها، از آثاری نیز انتظار بیشتری در کیفیت‌بخشی واژه‌ها و سوژه‌ها و ترکیب صوت و تصویر و رنگ‌ها می‌رفت؛ این اختلال البته به چگونگی فعالیت و آینده‎نگری آموزشگاه‌ها و محافل تربیت خبرنگار و هنرمند اشاره دارد، که قدر «قم» بیش از این است.

و آنچه پیش روی بسیج رسانه و شهر مقدس قم است که برای آینده‌ای پویا و سامان‌یافته درخور تجربه و تأمل است:

۱. آثار رسیده در این هماورد رسانه‌ای نشان از ظرفیت و استعداد نسل جدید دارد که افزایش توش و توان این بخش از فرزندان انقلاب، به هَمّ و همت مدیران فرهنگی و مطبوعاتی وابسته است.

۲. حضور خبرگزاری‌های بزرگ، مطبوعات فعال وپایگاه‌های خبری، تحلیلی و اندیشه‌ای، بلاد «قم» را از دیگر نقاط کشور ممتاز کرده است که تعامل و مشارکت مدیران و دبیران کارآمد آن رسانه‌های وزین به ایجاد شبکه بزرگ تولیدگران محتوای فاخر دینی و انقلابی می‌انجامد.

و در پایان بیان می‌داریم، جشن‌ها در گفتمان انقلاب اسلامی هماره سرآغاز و سرفصلی دیگر دارد، امروز نیز پایان یک جشنواره نیست، امروز نهمین سال تولد فرزندان ابوذر است و آغازی باصلابت بر جشنواره دهم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار