مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد ۲۷۰ برابری سرمایه‌گذاری پس از پیروزی انقلاب در گلستان خبر داد و گفت: بخش مهمی از این موفقیت را مرهون زنان کارآفرین هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 05 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، درویشعلی حسن زاده ظهر سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان گلستان که با حضور جمع کثیری از بانوان کارآفرین استان در محل تالار شماره یک سینما کاپری شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب اسلامی ایران تعداد ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴.۸ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۶۹ نفر در استان فعالیت می‌کردند و در حال حاضر تعداد هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۶۴۳.۶ میلیارد تومان و اشتغال ۲۹ هزار و ۶۳۳ نفر در استان فعالیت می‌کنند که در حوزه سرمایه گذاری رشدی ۲۷۰ برابری را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه قطعا بخشی از موفقیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی در استان گلستان مدیون بانوان کارآفرین استان است، افزود: همواره شاهد فعالیت مدیران بانوی موفقی در سطح استان بوده‌ایم، به عنوان مثال در حوزه اصناف و بازار ۱۴ اتاق اصناف در سطح استان فعالیت می‌کنند که روسای دو اتاق اصناف از بانوان توانمند استان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ضمن تاکید بر حمایت مسئولان از صنعت فرش دست‌بافت گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار بافنده زن در استان مشغول فعالیت هستند که بسیاری از آن‌ها گمنام بوده و امیدواریم با حمایت‌هایی که از این بخش می‌شود این هنرصنعت حفظ شود.

حسن‌زاده فرش دست‌بافت را یکی مهمترین حوزه‌های فعالیت زنان گلستانی برشمرد و تصریح کرد: تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی کلیدی استان و شهرستان‌ها از بانوان هستند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از تمامی بانوان هنرمند گلستانی و کسانی که به رشد و توسعه صنعت در گلستان کمک می‌کنند، گفت: بانوان هنرمند گلستانی و به ویژه بافندگان فرش سهم مهمی در رشد اقتصادی استان دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار