استاندار ایلام به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی پیام تبریک صادر کرد
کد خبر: ۱۱۵۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 06 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
صاحب‌نظران، توسعهٔ پایدار را فرآیندی می‌دانند که آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌کند که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یک‌پارچگی، زیبایی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف سازد.

بی‌شک حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده مطلوب از آن، زیرساخت اصلی توسعه در هر کشوری به‌شمار می‌رود و عدم استفاده صحیح از این منابع تجدیدناپذیر خسارت جبران‌ناپذیری برای بشریت به بار خواهد آورد. از این رو دست‌اندازی در عرصه‌های منابع ملی و دخالت‌های بی‌رویه انسان در روند طبیعی جنگل‌ها و مراتع در وقوع حوادث غیر مترقبه‌ هم‌چون سیل، الودگی هوا و پدیده‌ی ریزگردها و بیابانی شدن انعکاس می‌یابد.

بنابراین، یکی از راه‌های مهم حفاظت زیست‌محیطی و بهبود وضعیت اقلیمی، کاشت نهال و ایجاد جنگل در سطح وسیع و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برای کنترل و مدیریت پدیده‌های طبیعی بوده که خوشبختانه در استان ایلام اهتمام ویژه‌ای در حفظ و توسعه جنگل‌ها و مراتع موجود و پوشش گیاهی مبذول شده است.

اینجانب روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را به مردم شریف ایلام و همه‌ی دست‌اندرکاران خدوم و پرتلاش این حوزه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان تبریک عرض نموده و امیدوارم با قدردانستن این موهبت الهی و این نعمات بی‌بدیل خداوندی، همواره در مسیر اعتلا و توسعه ایران اسلامی حرکت کنیم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار