رئيس پليس فتا استان يزد در تشريح عملکرد پليس فتا اين استان در دو هفته ابتدايي اسفند ماه سال جاري از عودت مبلغ 10 ميليارد ريال به‌ حساب مالباختگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 09 March 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسيني" اظهار کرد: به دنبال مراجعه شهروندان به پليس فتا و اعلام اينکه افرادي ناشناس در فضاي مجازي آنان را فريب داده و مبالغي را از آنان کلاهبرداري کرده‌، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.
سرهنگ ابوالحسيني گفت: اين کلاهبرداري ها با موضوعات پرداخت بيعانه در سايت‌هاي ثبت آگهي، کلاهبرداري از طريق لينک‌هاي جعلي سامانه ثنا و سود‌سهام عدالت و حتي تماس تلفني مبني بر برنده شدن در قرعه کشي انجام شده بود.
رئيس پليس فتا استان يزد افزود: با سرعت عمل کارشناسان فني در پليس فتا استان مبلغ 10 ميليارد ريال از ابتداي اسفند ماه سال جاري تاکنون در حساب متهمان مسدود و در ادامه با مجوز قضائي به حساب شکات عودت وجه شد.
وي افزود: سواد رسانه‌اي ارتباطي با مدرک دانشگاهي ندارد، شايد کاربري با سطح تحصيلي ابتدايي داراي سواد رسانه‌اي باشد که برخي افراد با بالاترين مدرک داراي آن نيستند پس نبايد افراد به خود مغرور شده و تصور کنند مشکلات فضاي سايبر فقط ديگران را تهديد مي‌کند، فقط يک غفلت کوچک ممکن است تمامي داشته‌هاي مالي، اخلاقي، خانوادگي و حتي آبروي افراد را بر باد دهد.
اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: کاربران اينترنت مي‌توانند ضمن مراجعه به سايت اينترنتيwww.cyberpolice.gov.ir راهنمايي‌ هاي لازم را دريافت کرده و در صورت نياز نيز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگويي فوريت‌هاي سايبري و شماره تلفن 096380 که به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌کند، اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار