رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان درخصوص نگهداری ماهی قرمز نکاتی را متذکر شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 10 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمود مقامی امروز ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر سابقه بیماری‌های پوستی و آلرژی دارید برای دست زدن به ماهی قرمز و ظروف نگهداری آن از دستکش استفاده کنید.

وی افزود: آموزش بهداشت فردی بویژه کودکان در خصوص جلوگیری از دست زدن به ماهی و عدم دست‌مالی به چشم، صورت و دهان بعد از کار با ظروف نگهداری ماهی ضروری است و بعد از هربار دست زدن به آب یا ماهیان قرمز دست خود را با آب صابون بشوئید.

مقامی افزود: این میهمانان کوچک در شرایط خاص و در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی می‌توانند ناقل بیماری‌های مشترک همچون انواع بیماری‌های گوارشی، سل پوستی و ... باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان در خصوص ویژگی‌های‌های ماهی سالم بیان کرد: ماهی سالم معمولا تحرک خوبی داشته و دارای پوستی براق بوده و نبایستی فلس‌های بدن برآمده و یا کنده شده باشد، باله‌ها نباید دچار خوردگی، پرخون و چروکیده باشند. چشم‌های ماهی سالم براق بوده و نباید گود و فرو رفته یا به طور غیرعادی برآمده باشد.

مقامی توصیه کرد: همشهریان از خرید ماهیان مریض با علائم ذکر شده یا داری لکه‌های رنگی سیاه، سفید و قرمز خودداری کرده چرا که آلودگی ناشی از بیماری آن‌ها به آب منتقل و در صورت تماس دست انسان با این آب، افراد دچار مشکلات و تورم پوستی خواهند شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار