معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، امنیت سفر مسافران نوروزی را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵ 23 March 2024

به8 گزارش تابناک خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز (۴ فروردین) در ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: در موضوعات سفر برای اینکه هموطنان بتوانند سفری ایمن و بی‌خطر داشته باشند سه اصل مهم امنیت، سلامت و خدمات‌دهی به مسافران شرط است.

وی تصریح کرد: نیرو‌های فراجا و سایر دستگاه‌های خدمات رسان، بحث امنیت سفر را در محور‌های مواصلاتی و شهر‌ها و روستا‌های استان برقرار می‌کنند و مشکل خاص امنیتی تاکنون در سفر‌های نوروزی نداشته‌ایم.

طالبی با اشاره به اینکه با ایجاد جاذبه و برپایی ایستگاه‌های موقت که در مسیر‌ها برای توقف مسافران نوروزی پیش‌بینی شده، سلامت جسمی و جانی رانندگان و سرنشینان آنان تأمین می‌شود، گفت: خدمات‌دهی و امکانات مناسب ذهنیت مثبتی در اذهان گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به استان ایجاد می‌کند.

معاون استاندار هر چه زمینه سفر خوب و خاطره انگیزی برای مسافران در داخل استان فراهم کنیم شاهد استقبال بهتری در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی از وحدت و همدلی بین کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان و عوامل اجرایی آنان قدردانی کرد و ادامه داد: این وحدت و همدلی موجب می‌شود که هم‌پوشانی خوبی صورت بگیرد و در نتیجه رضایت‌مندی، امنیت و سلامت گردشگران و مسافران نوروزی به استان را به همراه خواهد داشت.

طالبی از کاهش ۱۰۰ درصدی تصادف منجر به فوت در معابر شهری از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون در این استان خبر داد و گفت: در بحث فوتی تصادفات جاده‌ای ۷۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

معاون استاندار درخصوص میزان تردد از ابتدای طرح نوروزی تاکنون افزود: طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تردد در سطح استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت‌ها با تلاش پلیس و اطلاع‌رسانی‌های صدا و سیما نسبت به سنوات گذشته بسیار کاهش داشته، اظهار کرد: رسانه نقش بسیار اساسی و مهمی در حضور گردشگران، انتقال مفاهیم و اطلاع رسانی درخصوص امکانات گردشگری و امنیت استان دارد.

طالبی بر همدلی و هم افزایی بیشتر بین مسئولین و عوامل اجرایی کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و مستندات خوبی در خصوص موضوعات ترافیکی، امکانات و تأسیسات گردشگری و خدمات استان به مسافران نوروزی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما در سطح ملی تأکید کرد و ادامه داد: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ایام نوروز باید تشدید شود، چون برخی از مردم از کیفیت نامناسب نان در برخی از نانوایی‌ها گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به ایجاد صف خودرو‌های سنگین در بعضی از جایگاه‌های سوخت استان تصریح کرد: طرح منع تردد خودرو‌های سنگین اعمال شده، اما هر کدام از این خودرو‌ها ماهانه سهمیه سوختی دارند که باید آن را دریافت کنند لذا ایجاد صف‌های طولانی را شاهدیم.

طالبی گفت: تدابیری اندیشیده خواهد شد که صف‌ها در جایگاه‌های سوختی که در کنار معابر اصلی قرار دارند، شکسته شود.

معاون استاندارخاطر نشان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تفاهم نامه‌ای با اتحادیه جرثقیل‌داران داشته باشید تا چند دستگاه جرثقیل برای حوادث احتمالی آماده داشته باشند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار