استاندار ایلام با بیان اینکه آمادگی کامل برای میزبانی از سفر رئیس جمهور به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است، گفت: طرح‌های بزرگی از جمله ابرپروژه سامانه گرمسیری، تصفیه‌خانه آب ایوان و سالن فرودگاه ایلام آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیاروز شنبه در نشست شورای تامین مسکن با بیان اینکه ۲ ماه قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ به نهاد ریاست اعلام کردیم که استان آمادگی کامل را برای سفر رییس‌جمهور به استان را دارد، اظهار کرد: تصمیم‌گیرنده اصلی برای سفر رئیس جمهور به استان، نهاد ریاست جمهوری است.

وی با بیان این‌که استان نقشی در زمان سفر رئیس جمهور به ایلام ندارد و تصمیم گیرنده اصلی نهاد برای سفر، نهاد ریاست جمهوری است، افزود: استان آمادگی 100 درصدی خود را برای میزبانی از رئیس‌جمهوری و هیئت دولت اعلام کرده است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: پروژه‌های کافی برای سفر رئیس‌جمهور به استان از جمله ابرپروژه سامانه گرمسیری، تصفیه‌خانه آب ایوان، سالن فرودگاه ایلام و پروژه کاغذسنگی چرداول آماده بهره برداری است.

استاندار ایلام با بیان این‌که فاز نخست ابرپروژه سامانه گرمسیری از حدود ۴ ماه پیش آماده بهره‌برداری است، گفت: پروژه تونل کبیرکوه نیز که بخشی از آن با ریزش کوه مواجه شد در حال تکمیل و ترمیم است.

وی بیان کرد: زمان اتمام قرارداد این پروژه ۱۵ آبان ماه سال ۱۴۰۳ است اما با تلاش و اهتمام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی تلاش داریم ظرف چند ماه آینده و زودتر از موعد مقرر و طبق مفاد قرارداد این پروژه مهم تکمیل شود.

استاندار ایلام با اشاره به مصوبه دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان، یادآورشد: ۳۸ هکتار از قسمت شمالی استان به عنوان مصوبه دور دوم سفر رییس‌جمهور برای پارک در نظر گرفته شده که ضرورت دارد راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین اقدام کند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه دولت مکلف به آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن است، اظهار کرد: نباید برای اموراتی نظیر تکمیل راه مواصلاتی، انشعاب آب و برق و گاز مبلغی از مصرف‌کننده و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن دریافت شود.

وی افزود: شبکه آبرسانی، شبکه فاضلاب و برق‌رسانی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن منطقه ماهور ۱ و ۲ شهر ایلام تا پایان خردادماه طبق زمانبندی و طبق قول مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط تکمیل می‌شود.

استاندار ایلام بیان کرد: بنیاد مسکن استان برای به عنوان کارگزار طرح‌های نهضت ملی مسکن در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است که این روند باید استمرار داشته باشد.

وی با قدردانی از مدیرکل بنیاد مسکن و فرماندار ایلام، گفت: در مقایسه با قبل، پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان به ویژه شهر ایلام شتاب گرفته است.

بهرام‌نیا یادآورشد: امروز در این نشست با حضور فرمانداران به صورت وبیناری در نشست و اعضای شورای تامین مسکن، موانع طرح تولید مسکن در سراسر استان بررسی شد که پس از آن ضرورت دارد فرمانداران با جدیت بیشتری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها را پیگیری کنند.

استاندار ایلام با قدردانی از تلاش و همکاری مدیران متولی حوزه ساخت و ساز و اعضای شورای تامین استان، گفت: از هم‌افزایی و همکاری اعضای شورای تامین مسکن قدردانی داریم امیدواریم در سال جدید با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» شاهد جهش در بخش تولید مسکن باشیم.

وی در ادامه با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور پرشور مردم در روز قدس برگرفته از شعور و معرفت مردم و وجدان های بیدار آنها بود روز قدس بسیار هوشمندانه توسط امام راحل برای وحدت مسلمین جهان رقم خورد.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برای وحدت مسلمین و حمایت از مردم فلسطین که توسط رژیم جعلی اسرائیل غصب شده نامگذاری شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما در خط و راهبرد مقام معظم رهبری حرکت کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار