مدیر کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد ، با اشاره به این نکته که قریب به ۶ هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند، افزود: شیوه بکارگیری جامعه ایثارگری در ادارات رقابتی است به این معنی که آن‌ها می‌بایست در شرایط رقابتی با یکدیگر در آزمون شرکت کنند تا بتوانند از سهمیه ایثارگری خودشان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ رضا پارسیان نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال مردمی کردن برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در استان هستیم همچنین نمایندگان، استاندار، فرمانداران ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه همه در کنار جامعه ایثارگری هستند.
پارسیان نژاد افزود: نیازمندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیش از منابعی است که در اختیار داریم این در حالی است که یک درصد بودجه جاری دستگاه‌ها طبق قانون در قالب بند (و) باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.
وی ادامه داد: در استان بیش از ۲ هزار شهید داریم که تعداد ۱۸۲۸ پرونده شهید در اختیار بنیاد شهید استان است و از ما خدمات دریافت می‌کند.
پارسیان نژاد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۳۶۸ نفر جانباز داریم که تعداد ۱ هزار و ۱۱۴ جانباز به این آمار اضافه می‌شوند از دیگر آمار بنیاد شهید استان تعداد ۵۲۴ گلزار شهید است.
وی ادامه داد: توجه به سلامت ایثارگران یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد است چرا که تعداد زیادی از ایثارگران دچار مشکلات ناشی از موج انفجار هستند و در بیمارستان ۴۰ تختخوابی سلمان بستری می‌شوند و البته از استان‌های همجوار نیز در این بیمارستان پذیرش داریم.
مدیر کل بنیاد شهید ادامه داد: از برکات خوب سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یک عدد آمبولانس مجهز به بنیاد شهید استان است.
پارسیان افزود: نشست‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مراکز شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید استان به تعداد دیدار‌های چه به چهره با خانواده جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۸۱ مورد و در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۲۳۹۰ مورد و در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳۵۸ مورد بوده است همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد کمیسیون پزشکی ۴ برابر شده است.
پارسیان نژاد به ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۱ مورد و در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۴۸ مورد و در سال ۱۴۰۲ هم به تعداد ۴۸ مورد ساماندهی انجام شده است. ضمن این که تا پایان سال دیگر گلزار شهید ساماندهی نشده در استان نخواهیم داشت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات مربوط به بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: رقم مصوب امسال ۲۳ میلیارد تومان بوده و سال قبل هم ۲۳ میلیارد تومان مصوب داشتیم که سال ۱۴۰۰ به میزان ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و همچنین ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری داریم.
پارسیان نژاد افزود: یکی دیگر از دستاورد‌های خوب حوزه بنیاد شهید مربوط به اعتبارات مجتمع توانبخشی فرهنگی ورزشی بزرگ یاسوج است که ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای آن گذاشته شد. ۳۵ میلیارد تومان هم از مرکز و سه و نیم میلیارد تومان هم از استان برای آن گذاشتند که رقم کلی آن ۱۳۸ میلیارد تومان است و فاز ورزشی آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
پارسیان نژاد ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما سلامت جامعه ایثارگری است که پایش سلامت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و این پایش برای والدین ۷۰ سال سن در منزل انجام می‌شود و همچنین حق پرستاری به افراد بالاتر از ۷۶ سال تعلق می‌گیرد.
رضا پارسیان نژاد با اشاره به این نکته که برای تعداد ۸ نفر از والدین شهدا آی سی یو در منزل در نظر گرفته شده است افزود: اکنون تنها ۳۵ درصد از والدین شهدای استان کهکیلویه بویراحمد در قید حیات هستند و می‌بایست تا زنده‌اند به آن‌ها خدمت شود.
پارسیان نژاد به یک مورد نگران کننده اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۰۴ والدین شهدا در استان هستند که فرزندان شهید آن‌ها مجرد بوده و مجموعاً حقوق پدر و مادر شهید به ۷ میلیون تومان هم نمی‌رسد و البته حقوق جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هم حدود ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به این نکته که قریب به ۶ هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند، افزود: شیوه بکارگیری جامعه ایثارگری در ادارات رقابتی است به این معنی که آن‌ها می‌بایست در شرایط رقابتی با یکدیگر در آزمون شرکت کنند تا بتوانند از سهمیه ایثارگری خودشان استفاده کنند.
مدیر کل بنیاد شهید استان اظهار داشت: نکته خوشحال کننده اینکه در دولت سیزدهم بی‌عدالتی به مانند گذشته در حق فرزندان ایثارگر کمتر صورت می‌گیرد و سهمیه ۳۰ درصد اشتغال آن‌ها در ادارات محقق می‌شود.
پارسیان نژاد گفت: این روز‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید استان است که از خانواده شهدا و ایثارگران درخواست می‌کنیم اگر سند و مدرکی از جنگ دارند ارسال کنند که اصل آن دوباره برگردانده می‌شود.
وی ادامه داد: جمع آوری مصاحبه از والدین شهدا و همچنین از جانبازان یکی از اقدامات خوب این روز‌های برگزاری کنگره شهداست و تاکنون ۱۶۰۰ مصاحبه از خاطرات گردآوری شده است.
پارسیان نژاد در پایان به یک اقدام قابل تقدیر از سوی استاندار هم اشاره کرد که ۷ میلیارد تومان برای تعویض تصاویر شهدا در میادین و معابر و بلوار‌های استان اختصاص داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار