امروز ۲۰ فروردین ماه همزمان با بهار قرآن شاهد میزبانی مردم جیرفت و عنبرآباد از سرباز مدافع وطن بودیم که همگی در برابر این همه مردانگی سر تعظیم فرود آوردند.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ 08 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، سرباز شهید محمد رودابی یکی از دو سرباز شهید در حادثه تروریستی کورین زاهدان است که برای حفظ مرز‌های کشورمان تا آخرین نفس به همراه دیگر همرزمانش ایستادگی کرد و قامت رعنایش در خون غلطید، اما تفنگش را بر زمین نگذاشت.

محمد شهید، تنها ۲۰ سالش بود که لب مرز در حال گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی بود و مانند بقیه هم سن و سالانش در جوانی که بعد از پایان سربازی، آرزو‌هایی دارد و برای زندگی‌اش برنامه‌ریزی می‌کند، حتما مادر، پدر و خواهر و برداران محمد نیز چشم به راهش بودند که جشن عروسی‌اش را برگزار کنند و محمد هم مانند بقیه جوانان صاحب خانواده و فرزند شود.

اما دست تروریست‌های بی رحم این بار گلوله‌ای بر قامت رعنایش شلیک کرد که با ریختن خونش روی خاک تفتیده کورین به خیل دیگر همرزمان شهیدش پیوست.

نباید فراموش کنیم که خون سربازان مدافع امنیت در همه احوال جاری است و نهال آسایش و آرامش را برای تک تک ما ایرانیان آبیاری می‌کنند تا در سایه سار آن‌ها با آسودگی خاطر به آرزوهایمان برسیم، آن‌هم به قیمت جان و آرزو‌های عزیزان مرزبانی که مظلومانه و غریبانه از وجب وجب خاک کشورمان با دل و جان و بدون چشم داشت پاسداری می‌کنند.

امروز چهاراه اول بلوار بهشت زهرای جیرفت وعده دیدار با شهید رودابی بود تا پیکر این عزیز تا آرامگاه ابدی‌اش بدرقه شود و نگذاریم خانواده‌اش به تنهایی بار فراقش را بر دوش بکشند.

شهید رودابی بر دستان مردم و جوانان جیرفت و عنبرآباد تا گلزار شهدای جیرفت تشییع شد و در کنار دیگر سربازان وطن آرمید.

گریه‌های بی امان دختران و پسران جوان یعنی اینکه به راهت وفاداریم و اجازه نمی‌دهیم سلاحت بر زمین بماند.

ناله‌های مادران و پدران شهدا یعنی اینکه محمد جان راحت باش. یعنی پسرم خدا پشت و پناهت، ما کنار تنهایی‌های پدر و مادرت هستیم و با آن‌ها همدردی خواهیم کرد تا کمتر درد فراقت را احساس کنند.

آری تجدید بیعت با روح بلند شهدا یک رسم دیرینه است که از دوران طلایی دفاع مقدس برایمان به یادگار مانده و همه می‌آیند تا با صدای بلند فریاد بزنند و بگویند: زنده باد ایران و پایدار باد راه امام و شهدا.

اقتدار کشورمان به برکت خون شهداست

امام جمعه جیرفت در حاشیه آیین تشییع پیکر سرباز شهید محمد رودابی در گفتگو با ایسنا با ادای احترام به جایگاه رفیع شهدا، گفت: شهدای مدافع نظم و امنیت در همه شرایط جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و از هیچ تهدیدی ترس به دل راه نداند که نمونه‌اش جوانان شجاع و برومند مرزبان هستند که با تروریست‌ها می‌جنگند.

حجت الاسلام میثم تارم با ابراز همدردی با خانواده معظم شهید محمد رودابی، افزود: همه مردمی که با دهان روزه در تشییع و بدرقه پیکر شهید شرکت کردند به نوعی شهید را فرزند خود می‌دانند و با خانواده دغدار و صبور همراه و همدرد خواهند بود.

امام جمعه جیرفت به دشمنان و همه وطن‌فروشان هشدار داد که جان برکفان نیرو‌های نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج اجازه نمی‌دهند آب خوش از گلویتان پایین برود و اظهار کرد: دشمنان طمع به خاک کشورمان را به گور خواهند برد و بدانند هیچ تحرکی از آن‌ها از چشمان تیزبین فرزندان برومند این آب و خاک مخفی نخواهد ماند.

در برابرت سر تعظیم فرود می‌آوریم

فرماندار جیرفت همچنین بر پاسداشت قطره قطره خون شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا در وصیت نامه‌هایشان تذکرات و توصیه‌هایی به همگان داشته‌اند که باید آویزه گوشمان باشد.

احمد بلند نظر در حاشیه آیین خاکسپاری سرباز شهید محمد رودابی در گفتگو با ایسنا حضور مردم را در همه صحنه‌ها به رسم وفاداری یادآور شد و افزود: مردم همیشه وظیفه‌شان را به خوبی انجام داده‌اند که مسئولان هم باید در مسیر راه شهدا گام بردارند.

وی ایجاد امید در جامعه را با خدمت بی‌منت مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید کاری کنیم که پیش خانواده‌های معظم شهدا سرافکنده و پیش شهدا شرمنده نباشیم.

رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب را خواسته همه شهدا دانست و گفت: باید پشت سر ولایت حرکت کنیم تا به گفته‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی عاقبت بخیر بشویم.

به گزارش ایسنا، امروز ۲۰ فروردین ماه پیکر سرباز شهید محمد رودابی یکی از دو سرباز شهید در منطقه کورین زاهدان که به دست تروریست‌ها به شهادت رسیده بود، بر دستان مردم روزه‌دار شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تشییع و در محل گلزار شهدای شهر جیرفت به خاک سپرده شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار