مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور است، گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی آماده بهره برداری در سفر هیات دولت به استان است.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷ 13 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ صادق علیمرادی  در تشریح عملکرد مقایسه‌ای شرکت آب منطقه‌ای استان در عمر ۲ ساله دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته اطهار داشت: کار اجرایی پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان سال ۹۵ آغاز شد که طی یکسال گذشته عملیات تکمیل این پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال آغاز شد که این پروژه در دور دوم سفر هیئت دولت به استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به پروژه سد میمه افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز شد که اکنون با پیشرفت ۷۴ درصدی در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم اعتباری معادل ۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

علیمرادی با بیان اینکه در سال جاری اعتباری معادل ۱۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتباری مصوب این پروژه است، بیان کرد: این پروژه در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ آبگیری می شود.

وی در خصوص پروژه سد سیکان نیز گفت: این طرح در سال ۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد که در دولت سیزدهم اعتباری معادل هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: پروژه سد چناره نیز از سال ۹۹ آغاز شد که در دولت سیزدهم تا کنون اعتباری افزون بر معادل ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیمرادی در خصوص وضعیت این پروژه گفت: پیمانکار این طرح توانایی ادامه عملیات را نداشته، لذا خاتمه پیمان داده و در مرحله فراخوان جهت انتخاب پیمانکار جدید می باشد.

وی در خصوص پروژه ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران هم افزود: عملیات این پروژه سال ۹۷ آغاز شد که در دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به ۹۶ درصد رسیده است.

به گفته علیمرادی برای تکمیل این پروژه تا کنون در دولت سیزدهم ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: بخش عمده ای از شیرآلات و تجهیزات هیدرومکانیکال ثبت و سفارش شده و به دلیل سفارشی بودن سایز شیرآلات ساخت و تست آنها زمانبر بوده که طی ۲ ماه آینده شاهد نصب و راه اندازی پروژه مذکور خواهیم بود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار