کد خبر: ۱۱۶۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 14 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار رعایت عدالت در بین مردم، دستگاه ها و اصناف شد تا از میزان بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاسته شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آئین معارفه رئیس کل دادگستری استان، ضمن تبریک ایام و موفقیت سپاه پاسداران مقتدر در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی که دل همه مومنین را شاد کرده و همچنین اقدام نیروی انتظامی دلاور در اجرای طرح عفاف و حجاب، اظهار کرد: فرماندهی کل قوا به صراحت حجاب را امری شرعی دانستند، انتظار داریم همه علما، مراجع و نهادها از این تصمیمی که گرفته شد حمایت کنند و به موازات آن دستگاه‌های فرهنگی به‌خصوص تشکل‌های مردمی نیز حمایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام اکبری رئیس پیشین دادگستری مازندران فردی سالم بود و پای وظیفه خودشان ایستادند، افزود: ورودی زیاد پرونده‌ها شاید عامل اصلی خیلی از مشکلات باشد، کار زیاد باشد و نیرو کم، دو اشکال به‌وجود می آید یکی اینکه طولانی می‌شود و دوم اینکه کیفیت کار پائین می‌آید، همچنین آمارمحوری کیفیت کار را ضعیف می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: این حجم از شکایات و ورودی فراوان پرونده‌ها، واقعا زیبنده ملت بزرگ ایران و مردم شریف و دیندار مازندران نیست باید به خادمان در دستگاه قضایی در استان خداقوت گفت، این بزرگواران واقعا خسته هستند ماهی ۱۶۰ ساعت کاری و رسیدگی به ۱۶۰ پرونده کار سختی است، یعنی متوسط رسیدگی هر پرونده یک ساعت که باید خانه را هم تبدیل به دادگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید به مجموعه و کارکنان قضایی توجه بیشتری شود، مشکلات مادی و معیشتی این بزرگواران بیشتر دیده شود.

ایشان بیان کرد: هم باید کار فرهنگی کرد که تا گفتم چه؟ راه دادگاه و پاسگاه را نروند، کار با صلح قبیله‌ای، پیرمرد‌منشی و ریش‌سپیدی حل شود، نکته دیگر اینکه همه دستگاه‌ها، تشکل‌‌ها و اصناف باید کار خودشان را درست انجام بدهند، اگر همه عدالت‌محور باشند، شکایت‌خیزی هم کم می‌شود، ترازو و میزان در قرآن ۹ بار آمده که ۲ موردش کلی است بقیه موارد هم مال دسته‌جات خاصی است.

امام جمعه ساری تاکید کرد: همه باید آرم ترازو را در دل، رفتار، عملکرد و محل کارشان حفظ کنند و این مختص دستگاه قضا نیست.

این مسئول با اشاره به فرموده قرآن، بیان کرد: هر کسی قسط و عدالت را محور کار و رفتار خود قرار ندهد جزو مفسدین است، خداوند میزان را برای همه نازل کرده است، پس نهاد عدالت و رساندن حق به حقدار برای همه ارگان‌ها است، اگر همه ترازوی عدالت را در خانواده خودمان به‌خصوص دستگاه‌ها و اصناف رعایت کنند، دیگر پرونده‌ها آنقدر زیاد نمی‌شود‌.

وی در پایان خواستار شد: همه رفتار عادلانه و منصافانه در محل کارمان بیشتر تمرکز کنیم تا فضا، فضای صلح باشد نه اینکه پرونده روی پرونده بیاید و نیروهای قضایی را خسته کنیم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار