رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج باب یان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: شورا‌ها نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ 28 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، عزت رضایی، امروز ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌های اسلامی در سنندج با اشاره به جایگاه شور و مشورت از دیگاه اسلام و قرآن اظهار کرد: جایگاه شورا‌ها شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است.

وی قانون اساسی را فونداسیون اصلی اداره کشور ذکر کرد و افزود: اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف و اختیارات شورا‌ها اختصاص دارد و این نشان می‌دهد که شورا‌های اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، اما در عمل آنگونه که باید این جایگاه در کشور ما نمود پیدا نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج، با بیان اینکه مطالبه گری شورا‌های اسلامی در راستای منفعت مردم است، بیان کرد: شورا برآمده از بطن و متن مردم است و توجه به این نهاد از سوی مسئولان ضروری است.

وی ادامه داد: دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، عنوان کرد: شورا‌ها نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستا‌ها وجود دارد که رفع آن‌ها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شورا‌ها به عنوان نمایندگان مردم و مسئولان دارد، گفت: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسئولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار