دادستان مرکز استان : باید دانش آموزان استان با چشمان خود ببینند که در این استان قطعاتی با فناوری بالا ساخته می‌شود که به کشور‌های پیشرفته دنیا صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷ 07 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادستان مرکز استان ضمن حضور در نشستی در راستای حمایت حقوقی از صنعتگران، بازدیدی از یک شرکت فناورانه و دانش بنیان انجام داد که می‌توان گفت این بازدید تاثیر بسزایی در محتوای نشست با صنعتگران داشت به این معنی که دادستان در بخشی از سخنان خود موضوع تخصص و اهلیت یک سرمایه گذار را مورد تاکید قرار داد.
ملک حسینی یکی از مشکلات اساسی در استان را مربوط به اهلیت سرمایه‌گذاران دانست و اظهار داشت: شاهدیم که در استان افرادی بدون هیچ گونه تخصص یا زمینه‌ای همه زندگی خود را پای ایجاد کارخانه‌ای می‌گذارند که توانایی راه‌اندازی یا ادامه فعالیت آن را ندارند در حالی که باید از همان ابتدا اهلیت یک سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار گیرد و اینگونه نباشد که هر کسی راه بیفتد و اقدام به راه‌اندازی یک طرح یا کارخانه کند و بهانه آن را هم کمک به تولید عنوان کند که بعداً هم خود گرفتار شود و هم منابع مالی را از بین ببرد.

وقتی کار اقتصادی بر اساس تخصص و اهلیت باشد !

شرکت آریونت از جمله شرکت‌های موفق استان است که چند ویژگی منحصر به فرد دارد از جمله عدم استفاده از تسهیلات بانکی، فناورانه بودن محصولات و استفاده تولیدات با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، صدور محصول به پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا، ارزآور بودن محصولات و برخی ویژگی‌های ریز و درشت دیگر که این ویژگی‌ها باعث تاکید بر اهمیت توجه به تخصص و اهلیت در کار تولیدی می‌شود.
در همین راستا دادستان مرکز استان با اشاره به موفقیت‌های خوب شرکت آریونت گفت: راهیان پیشرفت را می‌توان با بازدید مدارس و خانواده‌ها از این کارخانه دانش بنیان برنامه‌ریزی کرد که مردم استان خصوصاً دانش آموزان و خانواده‌ها ببینند که در کهگیلویه و بویراحمد هم محصولاتی با تکنولوژی برتر دنیا تولید می‌شود.

ملک حسینی افزود باید دانش آموزان استان با چشمان خود ببینند که در این استان قطعاتی با فناوری بالا ساخته می‌شود که به کشور‌های پیشرفته دنیا صادر می‌شود.

وقتی کار اقتصادی بر اساس تخصص و اهلیت باشد !

مدیر کلنیک بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فتح استان با بیان بخشی از عملکرد این کلنیک گفت: تلاش‌های کلنیک در زمینه پایش و عارضه یابی واحد‌های تولیدی است که به دلایل مختلف از فعالیت بازمانده اند.
احسان باقری افزود: در مورد اهلیت سرمایه گذار، این یک واقعیت انکار ناپذیر است که متاسفانه در بسیاری از بازدید‌های کلنیک شاهد آن هستیم.
باقری ادامه داد: در بازدید‌های کلنیک گا‌ها می‌بینیم که واحد بازمانده از فعالیت و تولید به دلیل عدم توجه به اقتصادی بودن تولید، عدم توجه به زنجیره تولید، عدم توانایی فروش محصولات و بازاریابی و موارد متعدد ریز و درشت دیگر است که کلنیک تلاش می‌کند در راستای رفع مشکلات این واحد‌ها هر آنچه در توان دارد را انجام دهد.
وی گفت: برخی از واحد‌های تولیدی استان به دلیل عدم آگاهی از موضوعات حقوقی دچار مشکل می‌شوند که در این زمینه هم تلاش شده و می‌شود که از ظرفیت کانون وکلای دادگستری برای کمک حقوقی به این واحد‌ها استفاده شود.
باقری در ادامه واحد تولیدی دانش بنیان آریونت را نمونه واقعی اهلیت داشتن سرمایه گذار عنوان کرد: این واحد تولید ضمن داشتن همه خصوصیات یک شرکت فعال و پویا، در بسیاری مواقع با حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی از وجه صنعتی استان دفاع می‌کند.

حمایت از واحد‌های تولیدی

سرهنگ پرویزی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان با اشاره به ماموریت این سازمان افزود: یکی از مأموریت‌هایی که بسیج حقوق دانان دارد و در راستای شعار سال و احیای حقوق عامه انجام می‌شود با همکاری و همراهی مجموعه دستگاه قضایی، دادستانی و مجموعه مرکز وکلای قوه قضائیه اگر گره حقوقی و قضایی در واحد‌های تولیدی وجود داشته باشه هیئتی اعزام می‌شود به جز موضوعات ارشاد بحث معاضدت و ارشاد قضایی وجود دارد.


مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان با اشاره به برنامه ریزی جهت حمایت از تولید و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ افزود: چرخش دست و بازوی تولیدکنندگان باعث چرخش چرخ‌های اقتصادی جامعه می‌شود، صنعتگران در حقیقت جهادگران هستند، زیرا مقام معظم رهبری چند سال شعار سال را محوریت اقتصاد ابلاغ فرمودند و گام نهادن در این مسیر، جهاد است که ارزش بسیاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار