در حالی که قرار بود وضعیت ورزشگاه تختی تا پایان آبان ماه سال گذشته تعیین تکلیف شود اکنون ماه ها از آن آبان ماه می گذرد و در آستانه سفر دوم رییس جمهور به قم وضعیت ورزشگاه تختی و ورزشگاه ۴۵۰۰ نفره پردیسان همچنان نامشخص است!
کد خبر: ۱۱۶۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 08 May 2024

به گزارش تابناک قم، از دی‌ ماه سال ۱۴۰۰ و در جریان سفر استانی رییس جمهور مقرر شد تا ورزشگاه تختی قم به بانوان اختصاص پیداکند و عملیات اجرایی این طرح در تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد.

در نخستین وعده قرار بود این ورزشگاه شهریور ماه ۱۴۰۱ یعنی بیش از دوسال پیش تکمیل شود اما وعده بعدی آن را به دی ماه سال ۱۴۰۱ و بعد از آن سیدمهدی محبوبی، مسئول دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم مردادماه سال ۱۴۰۱ در گفت و گویی اعلام کرد: قرار بود که این پروژه تا اواخر شهریورماه تکمیل شود اما به واسطه به وجود آمدن بعضی از مشکلات با همکاری دولت، زمان تحویل پروژه را تمدید کرده و اگر مباحث مالی و بودجه‌ای به صورت مطلوب دنبال شود، این قول را می‌دهیم تا اواخر دی‌ماه از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

دی ماه گذشت و وعده بعدی را شخص اول ورزش استان داد،‌ ابراهیم سانی خانی ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ در محل این ورزشگاه نیمه کاره قول داد تا دو ماه دیگر صدای ورزشکاران در ورزشگاه تختی بپیچد؛ وعده ای که زمانش به سر رسید و آقای مدیرکل در نشست با رسانه ها عنوان‌کرد که به پیمانکار ورزشگاه تختی اولتیماتوم داده است که اگر پیمانکار این پروژه نصب چمن مصنوعی را تا آبان آینده انجام ندهد او را خلع ید می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان: ۱۰ پانزده میلیارد تومان دیگر پول میخواهیم!

جمله بالا آخرین مطلب عنوان شده پیرامون ورزشگاه تختی میباشد که میشد به شرط همت مسوولان آن را برای افتتاح توسط رییس جمهور در دور دوم سفرش حاضر کرد اما نشد آنچه باید میشد!

برف دردساز

در سوی دیگری از شهر و در‌منطقه پرتراکم پردیسان ورزشگاه دیگری چشم انتظار رسیدگی و تکمیل است. ورزشگاه ۴۵۰۰ نفره پردیسان که طرح احداث آن واقع در شهرک پردیسان، طی دومین سفر استانی دولت نهم به استان قم مصوب و در سال ۱۳۸۸ کلنگ آن زده شد.

این طرح در آن زمان لقب بزرگ‌ترین سالن ورزشی قم را به خود اختصاص داد و قرار بود تا سال ۱۳۹۲ به مرحله بهره‌برداری برسد. با این حال پس از ۱۲ سال، جز اسکلت و سازه‌های کلی آن هیچ پیشرفتی نداشت.

در سفر دی ماه ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی به قم مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان تصویب شد که نور امید را در دل جامعه ورزش و اهالی پردیسان روشن کرد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان در مصاحبه ای عنوان کرد: هم اکنون کار احداث سقف ورزشگاه چهار هزار و ۵۰۰ نفری پردیسان قم پایان یافته و اکنون برای اتمام بدنه ورزشگاه و نصب کفپوش پیمانکار وارد فضای داخلی ورزشگاه شده است. 

سانی‌خانی ادامه داد: پیمانکار دوم نیز شناسایی شده و اکنون‌ آغاز به کار کرده است و در این مرحله از کار ،۱۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور و با پیگیری استاندار برای تکمیل ورزشگاه تامین شده است.

تا اینجای کار همه چیز خوب بود که ناگهان یک برف ساده و سرزده ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ موجب شد سقف ورزشگاه فرو بریزد، سقفی که قرار بود بر سر جوانان و نوجوانان و ورزشکاران شهر سایه تندرستی و سلامت بیافکند، حالا پخش زمین شده بود.

۳ ماه پس از این ریزش ناگهانی مدیرکل ورزش و جوانان اعلام کرد که مسایل قضایی علت توقف پروژه شده است و گفت: پیگیری شکایت از پیمانکار، طراح و مشاور به شورای حل اختلاف استان قم واگذار شد و هیات کارشناسان سه نفره مشخص شدند که این هیات در کارشناسی اولیه نتوانست مقصر را تعیین کند و هیات کارشناسی دوم اکنون تشکیل شده است و تا چند روز آینده نظر خود را اعلام می کند.

حال ماه ها از اردیبهشتی که وعده داده شد می گذرد و هنوز نه رای شورای سه نفره مشخص شده و نه اقدامی در راستای تکمیل ورزشگاه صورت گرفته است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار