کشتی نجات، یکی از آثار ارزشمند گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوي به شمار می‌رود ...
کد خبر: ۱۱۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 22 October 2015

به گزارش تابناک رضوی، استاد «بدرالسماء» با الهامی آزاد از حدیث پیامبر مکرم اسلام(ص) با مضمون «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ترسیم کرده و هنرمند به همین منظور از سبک سور رئالیسم در آن بهره برده است.

مسؤول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي  با اشاره به زندگینامه این هنرمند اصفهانی به قدس افزود: استاد رضا بدرالسماء، فرزند ابوالقاسم، نگارگر برجسته ایرانی در پنجم آذر ماه سال 1328 در شهر هنر دوست اصفهان و در خانواده‌ای علاقه‌مند به هنر و صنایع دستی به دنیا آمد.

جمشید امیریان در خصوص برخی از مختصات ظاهری تابلو کشتی نجات گفت: استاد بدرالسماء تابلو را با تکنیک اکریلیک بدون اسید در ابعاد 50 در70 سانتی ‌متر در سال 1373 خلق و در همین تاریخ نیز به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا کرده است.

وی با توصیف نمای هنری این تابلو نفیس سور رئال اظهار داشت: در مرکز اثر گنبد و بارگاه منور اباعبدا... الحسین(ع) تصویر شده که در میان انبوهی از امواج متلاطم، سر از آب بیرون آورده و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند.

وی ادامه داد: این اثر با کمک اسباب و نمادهای طراحی و نقاشی، گویای روایت شریف پیامبر اعظم(ع) در سر درب ورودی حرم امام حسین(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار