نوشته یک غیر کارشناس فوتبال؛
تابناک: فوتبال پایه به عنوان یکی از اصول بهبود شرایط فوتبال کشور مطرح می شود اما این مطرح شدن همیشه در حد حرف و شعار یا یک کار ضعیف بدون حمایت کافی باقی می ماند تا آینده فوتبال کشور از آبادانی محروم باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷ 08 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، فوتبال به عنوان یکی از ورزش هایی در جهان تلقی می شود که پول بسیاری در آن است و می تواند برای بازیکنان آن دنیای خوبی را بسازد چرا که علاقه مندان و دوستداران بسیاری دارد و بازیکنان آن از شهرت و ارزش بالایی در جامعه برخوردار هستند.

چند روز پیش پیامی در یکی از شبکه های اجتماعی برایم آمده بود که در آن می گفت، دو چیز در ایران هیچگاه درست نمی شود، یکی از این دو چیز فوتبال بود. با خودم گفتم راست می گوید از روزی که فوتبال می دیدم و فوتبال را دوست داشتم، همیشه در پی یک ناکامی یا عدم نتیجه گیری همه کارشناسان می گفتند فوتبال ما مشکل دارد و باید از زیرساخت ها شروع به فعالیت کنیم تا همه در کنار هم فوتبال کشور را کنیم آباد! اما این آبادانی نه تنها هیچگاه شکل نمی گرفت بلکه هر روز نیز بدتر می شد و سطح فوتبال کشورمان پایین می آمد.

یکی از مباحثی که همیشه از زبان این کارشناسان برای راه چاره فوتبال کشور بود، توجه به فوتبال پایه است. عباس سروری، یکی از مربیان با تجربه اصفهانی درباره توجه به فوتبال پایه در سال 93 به ایسنا گفت: امسال شاید از لحاظ فنی پیشرفت داشته‌ایم، اما به لحاظ اداری هیچ پیشرفتی نکرده‌ایم به گونه‌ای که تمام هم و غم باشگاه‌ها تیم‌های لیگ برتری شان است و اکثرا توجهی به پایه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با تیم‌های دیگر نیز در ارتباط هستیم مشخص است که این مشکلات و به خصوص مسائل مالی گریبان همه تیم‌های پایه را گرفته است.

سروری با بیان اینکه به مشکلات مالی تیم‌های پایه توجهی نمی‌شود، اضافه‌کرد: به عنوان مثال تیم‌هایی که اطراف کرمان هستند از این دست مشکلات زیاد دارند و انگار تنها سپاهان است که بهتر از بقیه تیم‌ها کار می‌کند.

این مربی فوتبال با بیان اینکه مصوب فیفاست که باشگاه‌ها 20 درصد از بودجه شان را به فوتبال پایه اختصاص دهند، تصریح‌کرد: متاسفانه این امر لحاظ نمی‌شود و در این بین نیز فدراسیون هیچ توجهی به این امور ندارد و تمام صحبت‌ها تنها به یک جلسه ختم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساس كار باید فوتبال پایه باشد، عنوان‌کرد: تمام بازیکنان باید مراحل بازی در تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید را طی کنند تا به تیم بزرگسالان برسند و اگر بازیکنان در این مراحل زیر ذره بین قرار نگیرند آیا در نهایت می‌توان انتظار تیم ملی خوب را داشت؟

سروری افزود: باید کارها اصولی شود؛ فوتبال پایه مشکلات زیادی دارد و مربیانی هم که در این بخش کار می‌کنند دلگرمی چندانی ندارند.

این کار اصولی که سروری می گوید معلوم نیست کی می خواهد درست شود اما نکته قابل توجه این است که کشورهای اطراف خلیج فارس که سال ها حیات خلوت فوتبال ایران بودند و ما برای دیدارهای تمرینی و تدارکاتی خود با این تیم ها بازی می کردیم تا تاکتیک های خود را امتحان کنیم، امروز با توجه به زیرساخت ها و تیم های پایه به شرایط خوبی رسیده اند و در آسیا از رقبای قوی ما به حساب می آیند به گونه ای که در چهار تیم برتر آسیا قرار می گیرند و ما هر روز به فکر توجه به زیرساخت ها و فوتبال پایه هستیم البته در حد حرف و شعار یا یک کار ضعیف بدون حمایت کافی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار