مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از نصب ۳۰ سامانه تصویری ثابت در جاده‌های ای استان با هدف تسهیل تردد و مدیریت بهتر شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵ 14 May 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ چشمه خاور بیان داشت : تصاویر ارسالی از دوربین‌ها، به مسئولان راهنمایی و رانندگی کمک می‌کند تا از وضعیت جاده‌ها، از جمله وجود لغزندگی، خرابی‌ها و موانع ترافیکی، آگاه شوند و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.

وی افزود : در فصل زمستان، از این سامانه‌ها می‌توان برای رصد وضعیت جاده‌ها و شناسایی نقاط یخ‌زده و برف‌گیر استفاده کرد. این امر به راهداری‌ها کمک می‌کند تا نسبت به نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها در زمان مناسب اقدام کنند.

چشمه  خاور ادامه داد : میزان تردد وسایل نقلیه در ۵ کلاس برای شناسایی الگوهای ترافیکی و برنامه‌ریزی برای ساخت و نگهداری جاده‌ها، دما و رطوبت برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و جلوگیری از حوادث رانندگی ناشی از شرایط نامساعد جوی از دیگر مزایای این سامانه‌ها است.

ویخاطرنشان کرد :  اطلاعات این تصاویر می‌تواند برای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مواقع ضروری و هدایت رانندگان به مسیرهای جایگزین مورد استفاده قرار گیرد./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار