معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با اشاره به تشویق و ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی گفت: در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، ۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در سال گذشته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 15 May 2024

تابناک خوزستان: رضا نیسی سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای در ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی را با اهمیت عنوان و بیان کرد: از این میزان آموزش‌ها هفت هزارو ۳۳۵ نفر دانش آموز پسرو پنج هزارو ۷۸۶ نفر دختر در رشته‌های مختلف مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر از آموزش فنی وحرفه ای بهره‌مند شدند.

وی افزود: ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای مبتنی بر اشتغال است، لذا دانش آموزان در دوره متوسطه در کنار آموزش‌های مهارتی باید به مقوله کارآفرینی و دیگرآموزش‌های نرم توجه کنند تا منجربه ایجاد شغل شود.

نیسی در ادامه به نقش مهم مهارت‌آموزی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح تابستانه مهارت و انتخاب شعار "هر دانش آموز یک مهارت" طرحی نو برای غنی‌تر شدن برنامه‌های اوقات فراغت در سال گذشته برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان برگزار شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان اظهار کرد: با اجرای طرح بازدید و تبیین کارشناسان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور در مدارس درقالب جهادگران تبیین به دنبال تشویق دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های مهارتی بوده تا بتوان سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در خوزستان گفت: امسال نیز برای ۱۹ گروه هدف و از جمله دانش آموزان برنامه‌ریزی شده و میزان آموزش و تعهد در رشته‌های مختلف در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت است.

نیسی یادآور شد: برای دانش آموزان در پایان دوره آموزشی و پس از کسب نمرات قبولی در آزمون تئوری و عملی ، گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با بیان این که تجهیزات و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی حرفه ای استان از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برای دانش آموزان برخوردار است افزود: در حوزه تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه ای هیچ دستگاه آموزشی، ظرفیت و تجهیزات فنی و حرفه ای برای اجرای آموزش مهارتی را ندارد.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار