سخنگوی شورای شهر تهران از پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این خانه‌ها شناسایی و پلمب شده‌اند و این اقدامات مهم در سازمان رفاه صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ 19 May 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از تسنیم، در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران تعدادی از اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

مهدی اقراریان به عنوان اولین تذکردهنده در جلسه امروز با اشاره به اینکه بعضاً شاهد اضافه دریافت از شهروندان هستیم اظهار کرد: بنده اخیراً بازدیدی از محله شوش و مظاهری را داشته‌ام که انبوهی از معتادان متجاهر در این محله حضور داشتند و متاسفانه با وجود مباحث مطرح شده، شاهد تجمع آنها هستیم.

وی با اشاره به قطع درختان تصریح کرد: بنا بر درختان رسیده پای این درختان سیمان می‌ریزند و این مسئله باعث خشک شدن درختان می‌شود. به همین جهت شهرداری تهران باید اهتمام بیشتری در نگهداری درختان داشته باشد. البته بنده فیلم را منتشر می‌کنم تا فردا کسی به دروغ نگوید که درختان آفت زده بودند و یا خشک شده‌اند!

عضو شورای شهر تهران همچنین به قطع درختان در محله ازگل اشاره کرد و افزود: مردم تصاویری از درختان موجود در این محله ارسال کرده‌اند و بنده نیز بازدیدی را به عمل آوردم و مشخص است که درختان از چه بخشی قطع شده است، به طوری که قرار است در این محله ساختمان 11 طبقه‌ای ساخته شود.

به گزارش تسنیم، نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با تاکید بر الزام رعایت قانون در نحوه بررسی طرح‌های کمیسیون ماده 5 اظهار کرد: بر اساس مصوبات سال 1388 در ماده 46، 48 و 49 لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی، طرح‌ها باید دارای توجیهات کافی و رعایت حقوق مکتسبه اشخاص در تغییرات طرح تفصیلی و استفاده بجا از گزارشات امکان‌سنجی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات به دست آمده و مکاتبات صورت گرفته مراجع نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، موارد رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال، در طرح تفصیلی منطقه 22، خلاف مصوبات عمل می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به قانون منع فروش املاک دارای کاربری مسکونی گفت: این مسئله باید برای تمام شهروندان رعایت شود و شهرداری باید گزارشی درباره روند پیگیری طرح‌های تفصیلی به شورا ارائه کند.

سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز شورا، با اشاره به اینکه شهردار در سال 94 ملزم به ارائه برنامه‌هایی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی شده است، گفت: در این دوره نیز نسبت به این موضوع غفلت شده و با توجه به تغییر اقلیم و گرم‌تر شدن تدریجی تهران و تغییر رفتار بارش‌ها و افزایش نوسانات آن، امکان رخداد سیل افزایش خواهد یافت که باید برنامه‌ای در این ارتباط ارائه شود و شهروندان کمتر با مشکل روبرو شوند.

وی همچنین به مشاغل خانگی و توسعه آن اشاره کرد و افزود: مشاغل خانگی و توسعه آن منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و از این جهت باید مورد توجه قرار بگیرد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از برگزاری اجتماعاتی ما محوریت اهل بیت در پایتخت گفت: علی‌رغم موانع، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، علاوه بر برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شاهد اقدامات دیگری نیز هستیم.

وی ادامه داد: روز گذشته یاورشهر 10 به همت سازمان رفاه و خدمات اجتماعی راه‌اندازی شد و در حال حاضر 10 یاورشهر در پایتخت فعال هستند و ظرفیت 7 هزار و 750 نفری برای ساماندهی معتادان به وجود آمده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته برای نگهداری معتادان دارای زخم باز و سالمندان و ... با مشکلاتی روبرو بودیم گفت: امروز هیچ یک از این افراد بیرون نمی‌مانند و به یاورشهرها منتقل می‌شوند. همچنین دیگر شاهد کلونی‌های معتادان در پایتخت نیستیم و بر اساس آمار و ارقام دیگر معتادان در گردنه فرحزاد، شوش غربی و شرقی، پارک میثاق، شیان و محلاتی از این قبیل به صورت کلونی حضور ندارند.

نادعلی همچنین به پلمب 400 خانه پلاک قرمز اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته این خانه‌ها شناسایی و پلمب شده‌اند و این اقدامات مهم در سازمان رفاه صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم، احمد صادقی در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تقدیر از دست اندرکاران برنامه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، اظهار کرد: شادی و نشاط نیاز اصلی و اساسی جامعه امروزی است و اگر فعالان در این راستا مکمل هم باشند شاهد تحولات فرهنگی خوبی خواهیم بود. برگزاری چنین اجتماعاتی با ذکر اهل‌بیت از اقدامات مثبت سال‌های اخیر است که به آن توجه شده است.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند این را بگویند که دین در زندگی روزمره افراد عمق ندارد اما مردم بارها ثابت کردند که پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و حضور آنها نشاندهنده این ایستادگی است.

صادقی با بیان اینکه 4 میلیون نفر در جشن غدیر حضور داشتند، تصریح کرد: امسال میزان حضور در راهپیمایی قدس 50 درصد رشد داشت. 18 میلیون نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه‌های قرآنی مشارکت داشتند. اقدامات شهرداری تهران در گسترش فعالیت‌های دینی قابل ستایش است و تمام بخش‌های شهرداری با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سعی دارد شیرینی زندگی دینی را به شهروندان بچشاند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از تمام طبقات جامعه در این برنامه‌ها سهیم می‌شوند و تمام تلاش بر رشد و آگاهی شهروندان است، افزود: در برنامه امسال توجه ویژه‌ای به واگذاری امور به مردم صورت گرفت و از طرفی عزت شهروندان با ارائه خدمات با کیفیت رعایت شد. مسائل ایمنی هم جهت حفظ سلامت شهروندان مورد توجه قرار گرفت. آشناسازی جوانان با زندگی امام رضا (ع) قابل ستایش است و باید از همه دست‌اندرکاران در این خصوص قدردانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار