رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: نبود تفویض اختیار از سوی دولت به استان‌ها یکی از معضلات اقتصاد مقاومتی است که برای رفع این معضل دولت باید علاوه بر بخشنامه‌ها اختیارات ویژه‌ای را برای استان‌ها در نظر گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 25 October 2015
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون سند تعریف شده‌ای برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب اسلامی تدوین نشده است، تصریح کرد: طی دو سال اخیر مدل‌های توسعه را فقط بر روی کاغذ آورده و کم‌تر این مدل‌ها را به مرحله اجرا رساندیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد علمی دستوری نیست، ابراز کرد: برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی باید بسترهای مختلفی را فراهم کنیم تا موانع رفع شود، نبود تفویض اختیار از سوی دولت به استان‌ها یکی از مهم‌ترین معضلات استانی در عرصه اقتصاد مقاومتی است که برای رفع این معضل دولت باید علاوه بر بخشنامه‌ها اختیارات ویژه‌ای را برای استان‌ها در نظر گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: اکنون شرایط رکود تورمی در جامعه وجود دارد و استان‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند که با تکیه بر آنها می‌توانند مشکلات خاص خود را برطرف کنند به همین علت باید برای رفع مشکلات از نگاه مدیریت استانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت نکردن از تولید ملی یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور است، تصریح کرد: برای خروج از رکود داخلی و خارجی باید به فعالیت‌های بخش صادرات نگاه ویژه داشته باشیم به همین علت رفع مشکلات صادرات از الزام‌های جدی جامعه اسلامی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار