رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: جایگزینی شیوه های نوین در ساماندهی حمل کالا و بار در محدوده بازار به جای چرخ دستی ها ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 26 October 2015
احمد دنیامالی در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی شهریار که با حضور داوود تاجران، مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار، غلامرضا ترابیان مدیرعامل شرکت حمل کالا و بار(پیک بادپا) و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد؛ با بیان این مطلب افزود: یکی از اهداف تشکیل شرکت حمل کالا و بار(پیک بادپا) این بود که خدماتی که توسط این شرکت ارائه می شود منجر به کاهش سفرهای غیرضروری در تهران برای مدیریت ترافیک شود.

وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر بخشی از این خدمات از طریق فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات الکترونیک شهر مانند پرداخت قبوض عوارض شهری و خدمات بانکی ارائه می شود، ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر پیک بادپا  توانست در سه حوزه اعتماد، اقتصادی بودن خدمات و در نهایت سرعت در ارائه گام های موثری بردارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت پیک بادپا می تواند در گسترش فرهنگ صحیح ترافیکی نیز تاثیرگذار باشد، بیان کرد:  اعتقاد داریم مجموعه ای مانند پیک بادپا  که 3 هزار موتور در اختیار دارد، در بحث اشاعه فرهنگ صحیح موتور سواری در تهران که متاسفانه وضعیت نابهنجاری دارد، تاثیرگذار باشد.

به گفته دنیا مالی؛  در بحث فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل هیبریدی مانند موتور سیکلت های برقی هم شرکت پیک بادپا می تواند در شهروندان پایتخت تاثیرگذار باشد. به عبارتی این شرکت می تواند مدیریت شهری را در بحث آلودگی هوا و ترافیک کمک کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی چرخ دستی ها که توسط شرکت حمل کالا و بار در حال انجام است، یادآور شد: با توجه به اینکه عمده فعالیت ها و خدمات پیک بادپا در محدوده بازار قابلیت اجرا دارد، در نتیجه ساماندهی خدماتی که در این حوزه انجام می شود ضروری است.

احمد دنیامالی با بیان اینکه  باید به جای به کارگیری از شیوه های سنتی مانند چرخ دستی از وسایل مدرن در این حوزه استفاده کرد، یادآور شد: باید از موتورها و یا خودروهای کوچک هیبریدی ویژه حمل کالا و بار در این محدوده استفاده کرد. این خودروها علاوه بر اینکه در کاهش آلودگی محدوده مرکزی و بازار موثر هستند، در کاهش بار ترافیکی در این منطقه و همچنین افزایش ایمنی در حمل کالا و بار موثر هم خواهند بود.

غلامرضا ترابیان، مدیرعامل شرکت حمل کالا وبار(پیک بادپا) نیز در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت گفت: در حال حاضر 2500 موتور سوار در 203 نمایندگی این شرکت در سراسر تهران در حال خدمات رسانی هستند.

 وی با بیان اینکه پیک بادپا 31 نمایندگی در استان های دیگر نیز دارد، افزود: یکی از برنامه های امسال پیک بادپا تجهیز ناوگان به موتور سیکلت هایی برقی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان آبانماه 100 دستگاه موتور سیکلت برقی به چرخه فعالیت ناوگان پیک بادپا افزوده خواهد شد.

ترابیان با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده روزانه 15 هزار سفر شهری توسط این شرکت برای ارائه خدمات در تهران انجام می شود، بیان کرد: این شرکت آمادگی دارد تا ضمن مشارکت در بحث ساماندهی موتورسیکلت های شهر تهران همچنین در ارائه خدمات شهرداری تهران مانند توزیع قبوض عوارض شهری نیز به این مجموعه یاری رساند.

مدیرعامل شرکت پیک بادپا همچین از سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران خواست تا امکانی فراهم شود خدمات حمل کالا و بار در پایانه های شهر تهران توسط این شرکت انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار