نگاهی به اتفاقات اخیر تلگرام
مدیر شرکت تلگرام، پاول دروف روسی در پاسخ به کاربران ایرانی که از وی درباره اختلالات شبکه پرسیدند گفته است که مسوولان وزارت ارتباطات با ارسال ایمیل به وی خواستار سانسور یا دیدن پیام‌های کاربران این شبکه شده‌اند و وی این را نپذیرفته و اختلالات اخیر تلگرام به همین دلیل است.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 27 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، مدیر شرکت تلگرام، پاول دروف روسی در پاسخ به کاربران ایرانی که از وی درباره اختلالات شبکه پرسیدند گفته است که مسوولان وزارت ارتباطات با ارسال ایمیل به وی خواستار سانسور یا دیدن پیام‌های کاربران این شبکه شده‌اند اما او این مساله را نپذیرفته و اختلالات اخیر تلگرام به همین دلیل است.مدیرعامل تلگرام تا به حال هیچ سندی که چنین درخواستی از وی شده باشد ارایه نکرده و به ذکر اینکه این درخواست‌ها با ایمیل وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت به وی اعلام شده بسنده کرده است. یکی از مقامات وزارت ارتباطات بدون پاسخ به این ادعا گفت : فیلتر شدن تلگرام صحت ندارد و بعد از آن وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد: رویکرد دولت فیلتر نکردن است و تا آخر عمر این دولت تلگرام فیلتر نخواهد شد.

در هر حال، مدیر شرکت تلگرام گفته، تلگرام دیروز به مدت ۲ ساعت کاملا در داخل ایران فیلتر شده بود و در طول هفته گذشته نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مسدود شده بود. ساعاتی بعد نیز او گفت که هم اکنون این شبکه هیچ مشکلی در داخل ایران ندارد.در عین حال در پاسخ به پرسش کاربران که آیا این درخواست‌ها ناشی از ربات‌هایی بود که مطالب غیر اخلاقی منتشر می‌کردند گفت : این موضوع مطرح نبوده چون خود تلگرام این ربات‌ها را مسدود کرده است. او در عین حال گفته که بی استفاده کردن تلگرام مسیری است که مسوولان وزارت ارتباطات دنبال می‌کنند.

طی روزهای اخیر در داخل کشور نیز اختلالات گسترده‌ای در شبکه تلگرام گزارش شده بود این در حالی است که استفاده از این شبکه به خصوص با راه‌اندازی ربات‌ها و کانال‌ها با استقبال بیشتری در ایران روبه رو شده بود.

به گفته شرکت تلگرام نزدیک به 13 میلیون نفر از کاربران تلگرام را ایرانی ها تشکیل میدهند و یکی از پر سودترین کاربران برای این شبکه بوده اند. و حالا این سوال مطرح است آیا با وجود اینکه این شرکت بیشترین سود را از کاربران ایرانی می برد و بیشترین حجم اطلاعات در داخل ایران با این شبکه در حال جابجایی است این شرکت نباید پاسخگو باشد و امکاناتی ویژه به کاربران ایرانی اختصاص دهد؟

این در حالی است که ایرانی ها بیشترین کاربران این شبکه هستند و حتی مدیران این شبکه تا به حال زبان فارسی را در منوی این نرم افزار قرار نداده اند. لازم به ذکراست این شرکت تا به حال هیچ گونه دفتری به صورت نمایندگی در ایران تاسیس نکرده تا بتواند اختلالات را از داخل ایران پیگری کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :