مطبوعات استان قم، روز چهارشنبه 6 آبان ماه، به موضوعات گوناگونی از جمله ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم ، ضرورت نظارت بر مراکز پیش دبستانی و مهد کودکها ، ایجاد شهرک خدمات خودرویی و معارفه رئیس پلیس آگاهی قم پرداخته اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 28 October 2015
روزنامه ایمان

عنوان نخست این روزنامه «مهدکودک ها زیر ذره بین مسئولان» است که در این خبر رضا سیار فرماندار قم از فعالیت 180 واحد آموزشی بدون مجوز در قم خبر داده و سید مهدی صادقی استاندار قم نیز با اشاره به اهمیت مراکز پیش دبستانی در شکل گیری شخصیت کودکان بر ضرورت نظارت مستمر و جدی بر فعالیت این مراکز تاکید کرده است. 
روزنامه ایمان به نقل از مصطفی برزگر گنجی دادستان قم آورده است که با جرایم فضای مجازی به شدت برخورد می کنیم؛ به هیچ عنوان در مسائل مربوط به فضای مجازی و تهدیداتی که متوجه خانواده هاست بی تفاوت نیستیم و به طور دائم آن را رصد می کنیم. 

از عنوان های دیگر این نشریه می توان به خدمت در قم غفلت ناپذیر است، 10 درصد نانوایی های قم باید دوگانه سوز شوند، 56 هزار کودک قمی ارزیابی بینایی سنجی می شوند، ایجاد شهرک خدمات خودرویی در میدان شهید رجایی، سرهنگ کرمی رئیس پلیس آگاهی استان قم شد، اختصاص 25 درصد از محیط واحدهای صنعتی به فضای سبز، ثبت 221 مورد دوقلوزایی طی هفت ماه گذشته در قم، دایی سومی را از جلالی نخواست، اشاره کرد. 

روزنامه شاخه سبز 

یکی از عنوان نخست این روزنامه به سخنان سید مهدی صادقی استاندار قم اختصاص دارد که بر ضرورت نظارت مستمر و جدی بر فعالیت مراکز پیش دبستانی تاکید کرده و گفته است که فرمانداری باید بعنوان محور در هر یک از این سه بخش (مراکز پیش دبستانی، مهدهای کودک و موسسه های قرآنی) نسبت به شناسایی مراکز غیرمجاز و جلوگیری از ادامه فعالیت این مراکز اقدام کند. 
در ستون قم پژوهی این نشریه گزارشی از جلسه اخیر بنیاد قم پژوهی با عنوان نگاهی به عزاداری مردم قم قدیم در محرم منتشر شده است و به نقل از ابوالحسن گرامی استاد تاریخ به نحوه برگزاری آیین عزاداری مردم قم در گذشته اشاره و تکایای معروف قم در این رابطه معرفی شده است. 

از عنوان های دیگر این نشریه می توان به؛ 10 پروژه عمرانی در بخش خلجستان قم اجرا شد، همایش استانی پدافند غیرعامل در سپاه قم برگزار شد، اجرای طرح آهن یاری در مدارس قم، تعداد گونه پرندگان شکاری ثبت شده در استان قم در کشور بی نظیر است، بزودی مراحل نصب سورتمه در بوستان علوی به اتمام خواهد رسید، اعزام دو و میدانی کار قمی به مسابقات برترین های کشور، قم میزبان مسابقات رده بندی تنیس روی میز دختران قهرمانی کشور، تساوی صبای قم مقابل مس کرمان در لیگ برتر فوتبال امیدهای کشور، پیغام آوران نظم و امنیت، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه به نقل از سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم از نگاه ویژه دولت به استان ها در برنامه ششم توسعه خبر داده است. این روزنامه در گزارشی در رابطه با برگزاری هفتمین نشست باشگاه هنرمندان عکاس استان قم به نقل از ابراهیم سلیمانی مسئول این باشگاه آورده است که ظرفیت عکاسی در این استان بسیار زیاد است و قم عکاسان خوبی در عرصه های ملی و بین المللی داشته است و دارد و معرفی عکاسان موفق قمی یکی از برنامه های این باشگاه است.

یکی از عنوان های این نشریه به هشدار مراجع و علما به تایید حکم اعدام شیخ نمر اختصاص دارد و از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ ارزش 20 میلیارد دلاری دریاچه نمک، 10 تا 25 درصد از محیط واحدهای صنعتی به فضای سبز اختصاص یابد، جشن اولین تجربه هنرجویان تئاتر در حوزه هنری برگزار می شود، استقبال مسئولان و مردم از سجاد قربانی ستاره کونگ فوی قم، حریف یاسین پیشرو قم در میدان حاضر نشد، اشاره کرد.

نشریه گویه

«ثبت سالانه 500 تخلف»، عنوان نخست این نشریه است که به هشدار محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در رابطه به تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی استان اشاره دارد و به نقل از وی آورده است که باید در قانون اراضی بازنگری شود تا افراد متخلف از خلاهای قانونی سوءاستفاده نکنند. این نشریه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آورده است که در استان قم 52 کتابخانه عمومی و مشارکتی داریم و در کتابخانه های آن 4500 صندلی موجود است و این آمار و ارقام زیبنده این کلانشهر نیست. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ ولادت بیش از دو هزارکودک قمی در مهر ماه امسال، راه اندازی موکب جمکران ویژه جمع آوری کمک های مردمی در اربعین، پذیرش دانشجو بدون کنکور در پیام نور قم، تمام اتوبوس های قم معاینه فنی می شوند، اعطای مبلغ 150 میلیون ریال وام قرض الحسنه بابت اشتغال مددجویان بهزیستی، بیش از 2700 واحد صنعتی در استان قم به شبکه گاز متصل هستند، طرح بهسازی پل عسگرآباد آزاد راه قم – تهران به بهره برداری رسید، جواد محمدزاده رئیس هیات ورزش های رزمی استان قم شد، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار