مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عرصه برای تخریب‌کنندگان منابع طبیعی این استان تنگ شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت عصر امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیما در قالب امضای تفاهمنامه تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت منابع طبیعی و صیانت از آن در اردبیل اظهار کرد: اینکه احساس کنیم منابع طبیعی به تنهایی قادر است از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی محافظت و یا صیانت بکند، سخت در اشتباهیم، چراکه اگر همه پای کار نیایند، ما با مشکلات و موانع جدی روبه‌رو می‌شویم.

وی ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم را در باب اهمیت موضوع حراست و حفاظت از عرصه‌های جنگلی،‌ مرتعی و مواهب خدادادی یادآور شد و تصریح کرد: قطعاً مکانیزم‌های برخورد ما نیز محدود است و نمی‌توانیم در همه مناطق از این بستر استفاده کنیم، اما انتظار می‌رود با یک حرکت منسجم و فراگیر تلاشی آگاهانه برای صیانت و پاسداری از این مواهب الهی انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی جرایم سنگین برای مخربان اراضی ملی گفت: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی را در این موضوع داشته باشند تا با مراقبت‌های جامع‌تر جلوی هرگونه کشت و زرع غیرقانونی در اراضی ملی گرفته شده تا تخریبی را شاهد نباشیم.

هدایت، تنگ شدن عرصه برای تخریب‌کنندگان منابع طبیعی را یادآور شد و افزود: ما حتی حکم سیار برای اولین بار از مراجع قضایی دریافت کردیم تا با مخربان برخورد شود.

وی بیان کرد: تلاش جدی بر این است تا با همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف امر آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع انجام شود.

در این نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با بیان اینکه صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های حوزه منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست تاکنون تلاشی جدی داشته است، اضافه کرد: در سایه آگاه‌سازی مردم به راحتی می‌توانیم از این مواهب خدادادی حفاظت کنیم.

عبدالله مددی به تولید فیلم کوتاه، تله فیلم و تهیه مستند با محوریت منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: در فصل جدید ارتباطات و تعاملات سعی می‌کنیم تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار