معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی هرمزگان با بیان اینکه در سال جاري از 14 لغايت 18 آذر ماه و در سطح ملي از تاريخ 22 لغايت 27 آذر ماه، برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم این هفته در استان به شكل يكپارچه خواهد بود و باید دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از برگزاري مراسم مجزا اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 31 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رئوفی در نشست ستاد برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان هرمزگان، عنوان کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي جهت گسترش فرهنگ پژوهش و ارج نهادن به مقام پژوهشگران، روز 25 آذر از سوي شوراي فرهنگ عمومي كشور به عنوان روز پژوهش نامگذاري شد و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز از سال 1379، هفته چهارم آذر ماه را هفته پژوهش و فناوری اعلام كرد.
 
وی ادامه داد: علت نامگذاري این روز آشنايي مردم با اهميت پژوهش و نقش و جايگاه آن در اداره یک سازمان و جامعه و بهبود وضع زندگي شهروندان و آشنايي با سازمان هاي دارای ماهيت پژوهشي است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان هفته پژوهش را فرصتي برای تعامل مردم با دوستداران علم و پژوهش دانست و افزود: متاسفانه هنوز در کشور ما فرهنگ پژوهش برخلاف فرهنگ آموزش، گسترش نیافته که باید برای نهادينه سازی فرهنگ پژوهش تلاش کنیم.
 
رئوفی خاطرنشان کرد: توجه به پژوهش عامل اصلي پيشرفت كشورهاي توسعه يافته است و در اين كشورها پنج درصد از توليد ناخالص ملي، صرف سرمايه گذاري در امور پژوهشي مي شود در حالی که در ايران اين رقم، نيم درصد است.
 
وی با بیان اینکه طبق آئين نامه مصوب استاني هفته پژوهش و فناوري، مراسم استاني هفته پژوهش و فناوري در سال جاري از تاريخ 14 لغايت 18 آذر ماه و در سطح ملي از تاريخ 22 لغايت 27 آذر ماه  برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم این هفته در استان به شكل يكپارچه خواهد بود و باید دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از برگزاري مراسم مجزا اجتناب کنند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان بیان داشت: برای صرفه جويي و اثر بخشي هزينه ها، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان از محل اعتبارات پژوهش و فناوري که در اختيار دارند برای برنامه های متمرکز این هفته هزينه کنند.
 
رئوفی گفت: همزمان با این هفته، پژوهش هاي بومي و فناوري هاي منتخب استان ها، در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار به نمایش درخواهد آمد و هر ساله به منظور حمايت از فعاليت هاي پژوهشي و فناوري از سه استان برتر در سطح كشور تقدير به عمل خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار