تابناک: استاندار اصفهان گفت: بيش از 88 مورد كالاي قاچاق به ارزش 330 ميليارد ريال در سال گذشته كشف شده است كه مراحل قانوني و قضايي آنها طي شده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶ 09 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور در كميسيون برنامه ريزي هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به تاكيدات موكد مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با قاچاق كالا و ارز اظهار کرد: قانون جديد مربوطه، اواخر سال گذشته ابلاغ شد و از اول امسال اين كميسيون با تركيب جديدتر و اهداف مشخص‌تري شروع به كار کرد.

وی به عملكرد 8 كارگروه فعال در اين بخش اشاره كرد و افزود: در اين كميسيون نقاط ضعف و قوت اين كارگروه‌ها بررسي شد و مواردي نيز كه نيازمند قانون و مقررات جديد داشت احصا گرديد كه براي اصلاح به مجلس فرستاده خواهد شد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه متاسفانه وضعيت قاچاق كالا و ارز در استان اصفهان به عنوان يك استان رده دوم در اين رابطه خوب نيست، اظهار کرد: استان اصفهان به دليل اينكه در كريدور شمال - جنوب و شرق- غرب كشور قرار گرفته است و بسياري از كالاهاي قاچاق از اين مسير عبور مي‌كنند و در ايست و بازرسي‌هاي استان متوقف مي‌شوند، رتبه چهارم را در بين استان‌هاي رده دوم دارد.

زرگرپور اضافه کرد: بيش از 88 مورد كالاي قاچاق با مبلغ 330 ميليارد ريال در سال گذشته كشف شده كه مراحل قانوني و قضايي را گذرانده و به مراجع زيربط فرستاده شده‌اند.

وي به قاچاق مواد نفتي اشاره كرد و افزود: براي كنترل بهتر قاچاق مواد نفتي نياز به 3 آزمايشگاه كنترل بود كه خوشبختانه امروز 2 آزمايشگاه آماده بهره برداري است كه اين امر باعث خواهد شد كه كنترل بالاتري در اين خصوص انجام شود فعاليت افرادي كه مي‌خواهند در يك مسير سالمي صادرات مواد نفتي داشته باشند زودتر و راحتتر انجام شود.

استاندار اصفهان به موضوع قاچاق لباس هاي دست دوم پرداخت و افزود: در شمال اصفهان واحد توزيع اينگونه لباس‌ها شناسايي و ظرف ماه‌هاي گذشته با آنها برخورد شده است.

زرگرپور با بيان اينكه لباس‌هاي دست دوم از نظر بهداشتي و بروز بيماري نيز مشكلاتي را ايجاد خواهند كرد؛ افزود: خود مردم بايد براي جلوگيري از بروز اين بيماري‌ها از اينگونه لباس‌هاي قاچاق استفاده نكنند .

استاندار اصفهان افزود: متاسفانه در همين اواخر قاچاق ميوه هم تا حدودي خود نمايي مي‌كند كه اميدواريم با برنامه ريزي‌هايي كه ستاد تنظيم بازار استان دارد و با عنايت به توزيع مناسبي كه ايجاد خواهد شد، قاچاق ميوه به حداقل خود برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار