مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: 600 راهدار در قالب 73 اکیپ و 123 گشت راهداری، با هدف خدمت رسانی به هموطنان در طرح راهداری زمستانی این استان حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 03 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا سیاهپور،سه شنبه درآیین آغاز عملیات آماده سازی راهداری زمستانی در فارس افزود: بارش های زود هنگام، کوهستانی بودن بسیاری از محورهای مواصلاتی و تردد بالا در محورهای استان باعث شده طرح زمستانی امسال بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل هماهنگی ها و اقدامات بسیاری در این بخش انجام شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس با هماهنگی های انجام شده،عملیات حمل و توزیع نمک و تجهیز راهدارخانه ها با شن و نمک، بازسازی و تعمیر ماشین آلات راهداری و استقرار مناسب دستگاه ها در راه های استان در حال انجام است.

سیاهپور بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس طبق پیش بینی های انجام شده در خصوص وضعیت جوی ماه های آتی، برنامه ریزی های دقیق بسیاری را انجام داده و با بررسی نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدها، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده است.

وی با اشاره به وجود 73 راهدارخانه ثابت و سیار در راه های فارس که ببا هدف برقراری ترددی ایمن و روان فعالیت دارند افزود: 52 گردنه مهم در استان فارس وجود دارد که راهداران در فصل سرما به خدمات رسانی در این محورها می پردازند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در استان فارس بیش از یک هزار و 200 کیلومتر بزرگراه، بیش از یک هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، حدود سه هزار کیلومتر راه فرعی و بیش از 11 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که راهداران فارس در جریان عملیات راهداری زمستانی در این محورها مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

سیاهپور، از هموطنان خواست که در شرایط جوی نامساعد از انجام سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت انجام سفر، ضمن رعایت قوانین و مقررات رهنمایی و رانندگی، هشدارهای پلیس و راهداران را جدی بگیرند.

سیاهپور، همچنین به رانندگانی که قصد تردد در جادهها را دارند توصیه کرد که از سالم بودن وسیله نقلیه خود و سیستم گرمایشی آن اطمینان حاصل کرده و تجهیزات و امکانات لازم را نیز به همراه داشته باشند.

او افزود: هموطنان می توانند از طریق تلفن گویای 141 یا تلفن مستقیم 07137266621 مرکز مدیریت راههای استان فارس، از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار