استاندار ایلام گفت:
استقرار بالگرد در استان ایلام یک ضرورت اساسی است.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 05 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: استقرار بالگرد در استان ایلام یک ضرورت اساسی است.

خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام گزارش داد، محمدرضا مروارید در دیدار با نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب و در بازدید از مناطق سیل زده ایلام با تقدیر ویژه از رهبر معظم انقلاب برای حضور نماینده ایشان در استان گفت: علاقه قلبی بسیار عمیقی میان مردم ایلام با رهبری وجود دارد و ایلامی ها در دوران دفاع مقدس شاهد حضور ولی امر مسلمین در این خطه شهید پرور بوده و مقام معظم رهبری نیز علاقه خاصی به مردمان مرزدار و همیشه در صحنه ایلام دارند.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور حجت الاسلام معزی منابع و امکانات ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان از سیل استان ایلام اختصاص یابد.

مروارید اظهار کرد: پنح حادثه تنها در طول دو سال گذشته در مناطق مختلف استان رخ داده که زلزله، آتش سوزی در جنگل های استان، ورود گسترده ریزگردها و سیل هفته گذشته از نمونه های بارز آن هستند.

وی افزود: حجم خسارت های سیل هفته گذشته بسیار سنگین است و بر اساس ارزیابی ها حدود ۳۰۰ خانوار در این سانحه طبیعی تمامی وسایل و امکانات زندگی شان را از دست داده و اجناس ۱۰۰ واحد تجاری نیز در این سیل کم سابقه نابود شده که بیشتر آنان از خدمات بیمه ای نیز برخوردار نیستند و زندگی و معیشت آنها با بحران جدی روبرو است.

استاندار ایلام یادآور شد: با وجودی که تمامی دستگاه های اجرایی در جریان سیل امکانات خود را بسیج کردند تا در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات رسانی به آسیب دیدگان انجام شود ولی ایلام همچنان از فقر امکانات مقابله با بحران به ویژه در زمینه بالگرد روبه روست، به طوری که در شهرستان ایوان ارتباط هفت روستا به دلیل سیل قطع و امکان امداد رسانی به آنان مقدور نبود.

مروراید با بیان اینکه تردد زوار در استان ازدیگر وقایعی است که نیاز به بالگرد برای خدمات رسانی به زوار را دوچندان می کند خواستار استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر در استان ایلام شد و تاکید کرد: بدون شک رسیدگی به نیازهای آسیب دیدگان و مقابله با بحران های طبیعی و غیر طبیعی با وجود بالگرد در استان بسیار راحت تر خواهد بود./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار