مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:
گیلان هویت جنگلی و دریایی دارد و یک‌میلیون و 17 هزار هکتار از اراضی این استان عرصه منابع طبیعی است. وی با بیان اینکه گیلان 564 هزار هکتار جنگل دارد، افزود: 224 هزار هکتار اراضی گیلان مرتع و بقیه ساحلی و جلگه‌ای است.
کد خبر: ۱۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، داود زارع ظهر امروز در جریان نهال‌کاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اهمیت جنگل‌کاری در این استان اظهار کرد: گیلان هویت جنگلی و دریایی دارد و یک‌میلیون و 17 هزار هکتار از اراضی این استان عرصه منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه گیلان 564 هزار هکتار جنگل دارد، افزود: 224 هزار هکتار اراضی گیلان مرتع و بقیه ساحلی و جلگه‌ای است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه اراضی ساحلی بر اساس ملی شدن جنگل‌ها شناسایی شده است، تصریح کرد: 98 درصد اراضی منابع طبیعی گیلان به نام دولت حفاظت می‌شود.

وی از اجرای طرح جنگل‌کاری در 400 هکتار از اراضی گیلان خبر داد و گفت: این طرح در 150 هزار هکتار اراضی گیلان برای توسعه جنگل اجرایی شده است.

زارع کشور را دارای 14 میلیون هکتار جنگل عنوان کرد و افزود: گیلان در این زمینه رتبه 11 کشور را دارد و باید توسعه فضای جنگلی بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در این هفته 150 هزار هکتار را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم تا نهال‌کاری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تولید یک‌میلیون نهال در این استان خبر داد و گفت: 400 هکتار در شرکت شفارود نهال‌کاری انجام شد و 400 هکتار دیگر نیز با مشارکت مردم در مناطق بالادست و مرتع‌داری نهال کاشت شده است.

وی از نهال‌کاری یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی گیلان خبر داد و یادآور شد: توسعه جنگل‌کاری از جمله برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار