مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر داد؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشدید برخورد با کشت و زرع غیرقانونی در اراضی ملی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 07 November 2015

به گزارش ایرنا، شهامت هدایت در نشستی با فرماندار بیله سوار افزود: همزمان با آغاز فصل زراعت پاییزه با رصد دقیق و مراقبت های جامع تر جلوی هر گونه کشت وزرع غیر قانونی در اراضی ملی را با هدف جلوگیری از تخریب مراتع و اراضی ملی دچار تخریب خواهیم گرفت.
وی گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردها در این حوزه تشدید شده و با زارعانی که در شهرستان بیله سوار در اراضی ملی به صورت غیر قانونی کشت وزرع می کنند بر خورد جدی می شود.
وی با بیان اینکه عرصه برای تخریب کنندگان تنگ تر شده افزود: بیشترین تمرکز منابع طبیعی استان در شهرستان بیله سوار بوده و پشتیبانی و نظارت مداومی در اراضی و مراتع صورت می شود و حتی حکم سیار برای اولین بار از مراجع قضایی برای مخربان اخذ شده است.
هدایت با هشدار به افرادی که به قوانین و مقررات بی توجهی می کنند گفت: برای تخلفات کشت و زرع در عرصه های ملی و طبیعی علاوه بر
توقیف اداوات کشاورزی جریمه 70 میلیون ریالی برای هر هکتار تعیین شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم فرماندار بیله سوار هم در این نشست حفظ منابع طبیعی را لازمه عمومیت پیدا کردن فرهنگ حراست از این عرصه ها در میان مردم و ارگان های نظارتی در این بخش دانست.
وی با بیان اینکه اگر مشارکت مردم نباشد نمی توان عرصه های طبیعی را از معرض آسیب نجات داد افزود: حفظ و حراست از عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم میسر می شود و مردم نباید نقش خود را در این زمینه دست کم بگیرند.
فرماندار بیله سوار گفت: اعضای شورای تامین شهرستان حساسیت ویژه ای به بحث صیانت و حفاظت از منابع طبیعی اعلام داشته و تمام دستگاههای نظارتی ، انتظامی و قضایی آمادگی لازم برای برخورد با تخریب کنندگان منابع ملی و طبیعی دارند.
او اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی بخش و روستاها و قشلاق ها اولین کسانی هستند که باید اطلاع رسانی مناسبی برای حفظ منابع طبیعی و عدم تخریب این زمین ها کرده و قانون جرایم و احکام صادره تخریب این مراتع را برای آگاهی مردم اطلاع دهند.
حلیم افزود: از رانندگان تراکتورها تعهدی مبنی بر عدم تخریب مراتع منابع طبیعی اخذ می شود و با رانندگان متخلف از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.
فرماندار بیله سوار همچنین از اختصاص یک دستگاه خودرو رودفایلر به منابع طبیعی و آبخیزداری بیله سوار خبر داد و گفت: بخشی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان به ساختمان جدید بخش جعفرآباد انتقال می یابد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار