مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران،گفت: امسال با توجه به برآوردهای جهانی سال پربارشی برای کشور و تهران پیش بینی شده و طبق مطالعات مناطق مرکزی شهر تهران در معرض بیشترین آبگرفتگی است.
کد خبر: ۱۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 07 November 2015
اصغر عطایی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی شهرداری تهران در همه حوزه های شهری زیر ساخت ها به شکل جدی تری مورد بازبینی قرار گرفته اند،  افزود: بیشترین آبگرفتگی در مناطق مرکزی تهران پیش بینی شده است چرا که به علت شیب تند، ریزش آب از شمال شهر به این منطقه سرازیر می شود.  

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، قرار است، تمام آبی که به رودخانه ها سرازیر و باعث آبگرفتگی معابر خواهد شد، مهار و از ورود آن به سطح شهر جلوگیری شود.  

به گفته عطایی، با ترمیم مسیر رودخانه ها و مسیل های شهر در مناطق مرکزی و شمال تهران، سیلاب ناشی از بارندگی شدید، به مسیر درست و بدون خسارت مدیریت شده و با این طرح از وارد شدن هزینه به زیرساخت های شهری جلوگیری می شود.

وی در ادامه به بارش شدید باران و آبگرفتگی خیابان ها در هفته گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طرح ویژه ای برای این آبگرفتگی ها در سطح معابر تدارک دیده و طی هفته گذشته نیز اجرا شده است و مشکلات فنی آن نیز در مناطق مورد بازبینی قرار گرفت.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه از ابتدای فصل پاییز اقدامات خوبی در اجرای طرح ضربتی صورت گرفته، تصریح کرد: این طرح بسیار امیدوار کننده است و توانسته جلوی بسیاری از نواقص را بگیرد، اگرچه هنوز هم جای کار دارد.

عطایی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به بارندگی های پیش بینی شده در این هفته نیروهای خدمات شهری بصورت آماده باش در سطح پایتخت حضور دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار