استاندار هرمزگان گفت: بانک ها نباید بنگاه داری کنند و باید طبق قانون در زمینه واگذاری اموال خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲ 08 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری در هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با تاکید بر اینکه این کارگروه حل مشکلات تولید را مد نظر قرار داده است، عنوان کرد: اعضای این کارگروه باید برای رفع مشکلات و تسهیل کار تولید تلاش کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه های دولتی که با هم مشکل و اختلافی دارند، نباید اقدام و یا مقابله ای علیه یکدیگر انجام دهند، افزود: استانداری وظیفه دارد، اختلافات میان دستگاه ها را حل کند و نباید هرکس متناسب با سلیقه خود کار کند تا بتوانیم به خوبی مسائل را مدیریت و مشکلات را رفع کنیم.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به مشکلات بخش اقتصاد و تولید، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و بخش خصوصی نیز مطابق قوانین در صورت دریافت تسهیلات باید ضمن پذیرش مسئولیت طرحی که قرار است اجرایی کند، نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی اقدام کند چون بانک ها از سپرده های مردمی این تسهیلات را پرداخت می کنند.
 
جادری همچنین خواستار اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید توسط بانک ها شد و بیان داشت: براساس این قانون بانک ها مکلفند که سالانه 33 درصد از اموال منقول و غیرمنقول و سرقفلی راکد که به تملک آنها درآمده و به تشخیص شورای پول و اعتبارا مازاد است را واگذار کنند.
 
وی تاکید کرد: بانک ها نباید بنگاه داری کنند و نگه داری این اموال نیز موجب ایجاد تورم خواهد شد و بانک ها باید طبق قانون در زمینه واگذاری این اموال اقدام کنند.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بانک ها طبق ماده 47 قانون رفع موانع تولید باید سهمی از تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی بدهند، اظهار داشت: رونق بخش کشاورزی می تواند کمک بسیاری به تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و با توجه به اینکه این بخش گرفتاری های زیادی دارد، بانک ها با اجرای این قانون به رفع مشکلات کشاورزان کمک کنند.
 
جادری خاطرنشان کرد: نیاز است تا اثرگذاری نتایج مصوبات این کارگروه در میزان تولید و اشتغال ارزیابی شود تا اثرگذاری مصوبات را در عمل ببینیم و با تصمیمات مناسب به راه افتادن تولید و رونق اقتصاد کمک کنیم.
 
شایان ذکر است؛ خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: تا کنون 30 جلسه کمیته کارشناسی و کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان برگزار شده که حاصل آن انعقاد 62 تفاهم نامه برای رفع مشکلات بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در جلسات این کارگروه 87 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و 303 مصوبه داشته ایم که 56 درصد مصوبات اجرایی شده و 44 درصد مصوبات در دست اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار