در گفتگو با تابناک تهران عنوان شد؛
تابناک تهران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه صبح امروز بارندگی ها کمی از آلودگی هوای پایتخت را کاهش داد، گفت: با توجه به اینکه زمستان سردی در پیش داریم با هماهنگی شهرداری تهران اقداماتی همچون افزایش محدوده ترافیک و کنترل منابع آلاینده را برنامه ریزی کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 09 November 2015
محمدهادی حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران با بیان اینکه صبح امروز بارندگی ها کمی از آلودگی هوای پایتخت را کاهش داد،اظهار داشت: در سه روز گذشته شاهد کاهش کیفیت هوای تهران آن هم برای گروه های حساس بودیم. اینورژن یا همان وارونگی دما که اغلب در زمستان رخ می دهد باعث حبس هوا شده و اجازه خودپالایی را نمی دهد. ضمن اینکه با توجه به پیش بینی هواشناسی شرایط ناپایدار تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این سه روز ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون  شرایط هوا را ناسالم کرد و بیشترین شاخص عددی ما در روز شنبه(آلوده ترین روز پایتخت طی سه روز گذشته) به 144 رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره اقدامات محیط زیست در چند روز گذشته گفت: زنگ ورزش مدارس تعطیل شد، فعالیت اکثر پروژه های عمرانی، صنایع معدنی، کارخانه های آسفالت در این دو روز متوقف شد. محیط زیست با شهرداری تهران هماهنگی هایی انجام داد تا حمل و نقل عمومی با حداقل ظرفیت فعالیت کند.

حیدرزاده با اشاره به شرایط هوایی آینده و وجود زمستانی سرد در کشور گفت: نسبت به شرایط جغرافیایی تهران که در گودی قرار گرفته  ما پیش بینی کاهش کیفیت هوای تهران و وارونگی دما را انجام داده ایم و تنها کاری که برنامه ریزی کرده ایم  کنترل منابع آلاینده در تهران برای گذر از این وضعیت است.

وی افزود: کنترل منابع آلاینده (متحرک و ثابت) یکی از جدی ترین اقدامات ما است؛ همچنین از ظرفیت محدوده ترافیک هم استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محیط زیست تهران شعبه ویژه ای برای شکایات مردمی از محیط زیست دارد؟ گفت: شعبه ویژه خیر اما یکی از شعبه های مجتمع قضایی ناحیه 8 تهران مربوط به شکایات محیط زیست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار