معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اسلام‌آباد غرب با اشاره به حمایت از چغندرکاران گفت: کارخانه قند اسلام‌آباد غرب 150 هزار تن چغندر را در قالب قرارداد خریداری می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 10 November 2015
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اسلام‌آباد غرب با اشاره به حمایت از چغندرکاران گفت: کارخانه قند اسلام‌آباد غرب 150 هزار تن چغندر را در قالب قرارداد خریداری می‌کند.

حمیدرضا بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اسلام‌آباد غرب، با اشاره به ظرفیت 100 هزار تنی کارخانه قند این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای برداشت چغندر قند تاکنون 70 هزار تن از این محصول در قالب قرارداد از قبل منعقد شده به کارخانه مذکور تحویل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اسلام‌آباد غرب با اشاره به حمایت از چغندرکاران گفت: در این راستا 50 درصد بیش از ظرفیت انبارهای کارخانه قند این شهرستان چغندر خریداری و انبار می‌شود.

بابایی عدم برنامه‌ریزی درست و اصولی در کشت چغندر را دلیل اصلی بروز مشکلات فعلی فعالان این بخش اعلام و عنوان کرد: کارخانه قند در قالب قرداد مجاز به تحویل چغندر بوده اما به دلیل افزایش برداشت این محصول و حمایت از چغندرکاران بیش از میزان قرار داد منعقد شده قبلی اقدام به خرید چغندر می‌کند.  

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اسلام‌آباد غرب افزود: افزایش کشت چغندر بیش از میزان قرارداد و عدم تحویل چغندر توسط دیگر کارخانه‌های قند از دیگر دلایلی است که در حال حاضر چغندرکاران با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اولویت خرید چغندر خارج از قرارداد با چغندکارانی است که قبل از برداشت با کارخانه قرارداد منعقد کرده‌اند، افزود: کارخانه قند اسلام‌آباد غرب در ابتدا چغندر مازاد بر میزان قرارداد کشاورزانی که دارای قرارداد بوده را در قالب قراداد جدید خریداری می‌کند سپس با معرفی دیگر کشاورزان به کارخانه و انعقاد قرارداد، چغندر آن‌ها خریداری می‌شود.

بابایی با بیان اینکه چغندرکاران این شهرستان با نمایندگانی از کارخانه قند استان‌های اصفهان و قزوین قراداد منعقد کرده‌اند، عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای دو کارخانه قند شامل کارخانه قند اسلام‌آباد غرب و بیستون است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار اسلام‌آباد غرب سطح زیر کشت چغندر شهرستان مذکور را چهار هزار و 200 هکتار اعلام و اظهار کرد: کارخانه قند اسلام‌آباد غرب  با دو هزار و 700 هکتار از این سطح قرار داد منعقد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار