سروش طاهری:
کارگردان نمایش «بینوایان» معتقد است این متن، نگاه جدیدی به رمان بینوایان، نوشته «ویکتور هوگو» دارد.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 10 November 2015
«سروش طاهری» درباره روند تولید این نمایش اظهار داشت: تمرینات این نمایش نزدیک به دو ماه است که در تهران آغاز شده و از هفته گذشته وارد فاز میزانسن و تمرینات حرکتی شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این نمایش در تهران تمرین می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدا بنا داشتیم از بازیگران حرفه‌ای تئاتر کشور در این نمایش بهره ببریم، بنابر این تمرین این نمایش در مشهد میسر نبود. با این حال به هیچ وجه از پتانسیل‌های بومی مشهد غافل نیستیم و از حضور آن‌ها هم استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پیش تولید کار در مشهد انجام شد و متن هم توسط هنرمندان مشهدی به نگارش درآمده و در ادامه هم حتما بیش از این، به پتانسیل‌های تئاتر شهر مشهد توجه خواهیم کرد.

طاهری ادامه داد: تا کنون حضور خسرو شهراز، کوروش زارعی، مانلی حسین‌پور، بهادر اورعی، ایمان اصفهانی، سحر رضوانی و ستایش رجایی‌نیا در این نمایش قطعی شده و برای یکی از نقش‌های اصلی زن نیز در حال رایزنی با بازیگران مختلف هستیم.

وی افزود: به دنبال رقم زدن یک اتفاق خوب در تئاتر مشهد هستیم و برای این کار، باید ریسک کنیم. متنی که در دست داریم نگاه متفاوتی به داستان «بینوایان» دارد و زاویه نگاه «کزت» به ماجرا عوض شده است.

کارگردان «بینوایان» درباره برنامه اجراهای این نمایش اظهار داشت: متن برای بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده و پس از بازبینی برای ادامه راه تصمیم می‌گیریم، اما آن‌چه مسلم است یک دوره اجرای عمومی در مشهد و البته در تهران هم خواهیم داشت.

گفتنی است؛ نمایش «بینوایان» به نویسندگی کیوان صباغ و مهدی سیم‌ریز جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار