کد خبر: ۱۲۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹ 11 November 2015
تا نسبت به اختلاف هشدار می دهی بعضی ها به ظاهر یک روایت پناه می برند که خود پیامبر فرموده است "اختلاف امتی رحمه" اما به خود زحمت نمی دهند که بروند و مطالعه کنند که معنای اختلاف در لسان روایت چیست!؟
نمی دانند فاصله میان این" اختلاف "آمده در روایت و آنچه آنان بدان دست می یازند ، از زمین تا آسمان است. قصه این کلمه مثل همان تشابه سیاهی "دانه فلفل" و "خال مه رویان" است اما واقعا که "این کجا و آن کجا"!؟
می خواهید فاصله را بفهمید بدانید؛ واژه "اختلاف" به جهت اشتراک های لفظی زبان عربی، دارای معانی متعددی است از جمله: جانشین شدن، در پس چیزی یا کسی قرار گرفتن، کسی را از پشت سر گرفتن، اختلاف و ناسازگاری کردن، آمد و شد(و رفت و آمد) کردن...
اگر می خواهید معنای درست این حدیث را بفهمید به این سخن امام صادق(ع) توجه کنید که می فرمایند: «منظور از اختلاف امت، رفت و آمد مسلمانان از شهرهای خود به نزد رسول خدا و جانشین های آن حضرت است برای یاد گرفتن دین نه اختلاف در دین...» سپس دوباره با تاکید فرمودند: «جز این نیست که دین، یکی است... »

بله دین یکی است، انقلاب هم یکی است ، نظام هم یکی است پس لطفا اختلاف های بر سر قدرت را به حدیث و روایت و انقلاب گره نزنید لطفا ؛
چون در می مانید با این آیه چه کنید که می فرماید" ان في خلق السموات والارض و اختلاف الليل والنهار لايات لاولي الالباب " پس قطعا اختلاف به معنای جنگ شب و روز و زد و خورد  و نزاع و حتی مجادله نخواهد بود آنچنان که شما به زبان و قلم و روزنامه و شب نامه بدان مشغولید.
بروید مثل همان دیگرانی که صریح و شفاف رقابت را بر سر قدرت تعریف می کنند و در چارچوب رقابت برای فتح نقاط قدرت خیز، گام بر می دارند، با هم رقابت کنید ،نه اینکه به تلاش برای بالا رفتن خودتان رنگ دین بزنید و ماسوای خود را ماسوای دین بپندارید و بخوانید و  بخواهید به نام دین ریشه آن ها را برکنید و مردم هم برای شما صلوات بفرستند و خدا هم برایتان اجر مجاهدان فی سبیل الله بنویسد!
نه حضرات از این خبر ها نیست! مردم همه چیز را خوب می فهمند و می دانند عیار اخلاص هر کس چه قدر است و این فریادها که می کشید برای چیست. همین الان هم سخنان تان را ، نوشته ها تان را ، کلمه به کلمه و حتی حرف به حرف ، رصد و تحلیل می کنند و به موقع حرف خود را خواهند زد.
پس مراقب کردار و گفتار و حتی پندار خود باشید، مردم هم خیلی خوب مراقب دین و انقلاب خود هستند و پشت سر رهبر خویش  از گردنه تاریخی خواهند گذشت و راه را تا مقاصد متعالی پیش خواهند رفت به نفع همه شماست که دست از اختلاف و دیده و دل از کینه بشویید و خود را به مردم برسانید و یادتان بماند مردم از صدای بلند و رگ های برجسته گردن و خودحق‌مطلق انگاری و قبیله گرایی و فرقه محوری خوش‌شان نمی آید.
مردم، کسانی را می پسندند که اهل قبله باشند و در مسیر خدا برای خدمت به بندگان خدا کمر همت ببندند پس اگر اهل این نگاهید پیش آیید والا زحمت ندهید که مردم ، منبر حق می شوند اما نردبان قدرت این و آن در درازمدت، نخواهند شد، مطمئن باشید!

غلامرضا بنی اسدی - تابناک خراسان رضوی

اقتصاد سیاسی کارکرد نومحافظه‌کاران در آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار