یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: تصور کوتاهی قد به سبب انجام تمرینات بدنسازی کاملاً غلط است.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 13 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی دکتر وحید ولیپور در گفتوگو با ایسنا، درباره تصور شایع در بین مردم مبنی بر اینکه انجام تمرینات ورزشی به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی منجر به جلوگیری از افزایش قد میشود، بیان کرد: این اعتقاد کاملاً غلط است و اگر تمرینات بدنسازی اصولی باشند نه تنها مانع افزایش قد نمیشود بلکه سبب بلندقدی افراد میشود.

وی با اشاره به اینکه فیزیک بدنسازان و قد آنها نشان از این دارد که بدنسازی اصولی تأثیری روی کوتاهی قد ندارد، ادامه داد: تمرینات بدنسازی از روی اصول باعث تحریک صفحات رشد شده و به این ترتیب رشد استخوانها بیشتر و قد بلندتر میشود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه بلندقد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد، اضافه کرد: رشد قد با افزایش طول استخوانهای دراز بدن صورت میگیرد و بدنسازی میتواند به این فرآیند جهت بلندتر کردن قد کمک کند.

ولیپور اظهار کرد: در صورتی که بدنسازی اصولی نباشد نه تنها به عضلات و استخوانها آسیب میرساند بلکه باعث توقف رشد قدی میشود.

وی با یادآوری اینکه تمرینات بدنسازی را میتوان از سن 8 سالگی آغاز کرد، افزود: حرکات بدنسازی نباید به صورت جهشی و پرتابی باشد چرا که در این صورت به بدن آسیب میرساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار