معاون سیاسی وزیر کشور که برای شرکت در دوره آموزشی فرمانداران استان های شمالی کشور به ارومیه سفر کرده بود در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان غربی در محل خانه جوان ارومیه در پاسخ به سوالات جوان پرس مبنی بر شایعه تغییر استانداران و فرمانداران گفت : دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران و استانداران در آستانه انتخابات ندارد.
کد خبر: ۱۲۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 13 November 2015

تابناک آذربایجان غربی به نقل از جوان پرس : محمد حسین مقیمی افزود : امسال ما هیچ برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران و استانداران نداریم‏ و فرمانداران نیز وظیفه اجرای سیاست‌های دولت را دارند زیرا مردم به سیاست‌های دولت رای داده‌اند و لازم است که این سیاست‌ها به درستی اجرایی شوند ، مگر آنکه برنامه استانداران و فرمانداران با سیاست ها و اقدامات دولت همخوانی نداشته باشد و مردم از عملکرد آنها ناراضی باشند مجبور به تغییر خواهیم شد.

او در خصوص طولانی شدن پروسه انتخاب و انتصاب استانداران ، فرمانداران و بخشداران در وزارت کشور و از ابتدای دولت تدبیر هم با تاکید بر اینکه که قبول دارم تاخیر انجام گرفته ؛ خاطرنشان ساخت : سیاست دولت تدبیر انتصاب نیروهای معتدل از همه جریان های موجود در کشور است ولی با این حال پروسه انتصابات کمی طولانی شد.

وی با اشاره به شروع ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بترتیب در روزهای ۲۶ و ۲۸ آذرماه گفت : وزارت کشور آمادگی لازم برای انتخابات پرشور را حتی با وجود کمبودهایی در بعضی زمینه ها دارد و سعی می کند این کمبودها را هم تا روز برگزاری انتخابات رفع کند.

او افزود : از ۲۵ مرحله برگزاری انتخابات در کشور ، ۲۳ مرحله بصورت الکترونیکی و تنها ۲ مرحله بصورت دستی برگزار می شود و ضمنا در دوره قبل ۱۴ حوزه بصورت الکترونیکی برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد : مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری تمامی مراحل انتخابات در تعدادی از حوزه ها انجام شده و شورای نگهبان و وزارت کشور مسئول تصمیم گیری در مورد نحوه اجرا و برگزاری در حوزه ها هستند.

مقیمی بیان کرد: برای رای گیری رایانه‌ای سخت افزار و نرم افزار‌هایی تهیه شده که تحت بررسی وزارت کشور و شورای نگهبان هستند اما حوزه‌هایی که در آن انتخابات کامپیوتری انجام می‌شود مشخص نشده‌اند.

او تصریح کرد: به یاری خداوند مشکل خاصی در انتخابات وجود ندارد اما همواره کمبود‌های وجود دارد که ما نیز در صدد حل آنها هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص روند بررسی صلاحیت ها هم گفت : در خصوص هیات های اجرایی مهر تایید با استعلام از نهادهای ۴ گانه است و تنها از این طریق در خصوص افراد اظهار نظر خواهد شد و در خصوص هیات نظارت و شورای نگهبان هم مطمئنا دیدگاه این دوستان هم قانون خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: اکثر احزاب و گروه ها آماده برگزاری یک انتخابات پرشور را دارند ، همچنین وزارت کشور مصمم است راه و کار فعالیت و تبلیغات احزاب و انجمن های دارای فعالیت سیاسی را فراهم کند و تاکنون با حمایت از آنان مجوز ۲۴۰ حزب و جریان سیاسی در کشور را صادر کرده است.

او با تاکید بر اینکه تبلیغات زود هنگام چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی خلاف قانون محسوب می‌شود ؛ اذعان کرد : در این انتخابات ۹۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت می کنند و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده ۴ هزار تا ۵ هزار نفر از افراد احتمال شرکت در دهمین دوره مجلس به عنوان کاندیدا را دارند.

وی در مورد تبلیغات کاندیداها بخصوص در شبکه های اجتماعی گفت : تبلیغات زودتر از موعد ممنوع است و در صورت گزارش به فرمانداران با آنها برخورد و در پروسه تایید صلاحیت آنها تاثیر خواهد گذاشت.

محمد حسین مقیمی اظهار داشت : امسال وزارت کشور برنامه‌های آموزشی مدونی برای فرمانداران در نظر گرفته است چراکه برخی از فرمانداران به تازگی منصوب شده‌اند بنابراین لازم است آموزش‌هایی در رابطه با انتخابات داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار