مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به منظور انسداد چاه‌های غیرمجاز استان قزوین تجهیزات لازم برای انسداد این چاه‌ها تامین شود/وعده‌های سر خرمن شهرداری قزوین اتوبوس‌ها را به استانداری کشاند/شهردار قزوين گفت: بوستان ملاخليلا به‌عنوان يکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های درون‌شهری قزوين مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
کد خبر: ۱۲۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 15 November 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:
انسداد چاه‌های غیرمجاز استان قزوین در دستور کار قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به منظور انسداد چاه‌های غیرمجاز استان قزوین تجهیزات لازم برای انسداد این چاه‌ها تامین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حمید قزوینی پیش از ظهر امروز در جلسه اتاق فکر آب که در فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شرایط و زمینه‌های لازم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز برای انسداد چاه‌های غیرمجاز  فراهم شود چرا که تاکنون دستگاهای اجرایی کمکی به منظور انجام این اقدامات  نکرده است.

وی افزود: با توجه به این نکته که در جلسات گذشته مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی در راستای انسداد چاه‌های غیر مجاز  با شرکت آب منطقه‌ای همکاری کرده تاکنون کار خاصی انجام نشده است.

قزوینی با بیان اینکه در همین راستا برای نصب کنتورهای هوشمند تیم شورای سه نفره  در استان قزوین تشکیل شده است، عنوان کرد: امیدواریم اقدامات این شورا با سرعت بیشتر و بهتر پیش رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به اینکه در صورت جلب موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌توانیم از محل اعتبارات طرح تعادل‌بخشی برای تهیه تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهیم، بیان کرد: با تأمین اعتبار توسط این سازمان می‌توان، برخی تجهیزات لازم از جمله کامیون، جرثقیل و لودر را خریداری و تهیه کرد.

 آرش بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان قزوین در این جلسه با ارائه گزارشی از شرایط جوی و میزان بارش باران امسال، خاطرنشان کرد: با بررسی وضعیت جوی و میزان بارندگی، در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی بیانگر افزایش بارش‌ها است که به جز سیردان و آوج در سایر مناطق بارنگی بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: در این مدت در شهرستان‌های قزوین 94.2 میلیمتر، تاکستان 78.3، بوئین زهرا 37.5، آوج 69.5 میلی‌متر، معلم کلایه 117.4، رازمیان 95.6، کوهین 90.9، سیردان 89.4، آبیک 91 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

وی در رابطه با تغییرات دما در استان قزوین نیز گفت: با بررسی‌های انجام شده تا بهمن ماه امسال پیش‌بینی می‌شود تا دمای استان یک تا 1.5 درجه افزایش یابد.
***
وعده‌های سر خرمن شهرداری قزوین اتوبوس‌ها را به استانداری کشاند
عدم پیگیری روند شکایت‌های رانندگان اتوبوس‌های سرویس مدارس در خصوص جریمه‌های پی در پی وسایل نقلیه آنان و وعده‌های عملی نشده شهرداری قزوین به تجمع رانندگان در مقابل استانداری قزوین منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اجتماع ظهر امروز جمعی از رانندگان اتوبوس‌های مدارس استان قزوین در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری قزوین با وسیله نقلیه خود در بلوار نوروزیان، در اعتراض به وعده‌های شهرداری قزوین صورت گرفت.

این تجمع شاهد اعتراض این افراد به عدم پیگیری روند شکایت‌های آنان در خصوص جریمه‌های پی در پی وسایل نقلیه آنان در حوزه شهری است.

یکی از رانندگان حاضر در این تجمع به خبرنگار فارس گفت: رانندگان با نشان دادن کارت شناسایی و مجوز تردد خودروهای خود که از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین صادر شده، به عنوان راننده سرویس مدارس دارای مجوز عبور و تردد در خیابان‌های شهری برای حمل و نقل دانش‌آموزان هستند ولی با این وجود باز هم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند.


رانندگان با نشان دادن برگه‌های جریمه وسیله نقلیه خود که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین بیش از یک میلیون تومان جریمه شدند دلیل عدم پاسخگویی به این بی‌توجهی از سوی شهرداری و مسئولان مربوطه را معترض شدند.

راننده اتوبوس دیگری که در این تجمع حضور داشت عنوان کرد: رانندگان اتوبوس‌های مدارس که از سوی ارگان‌های ذی‌ربط دارای مجوز تردد در محور شهری برای حمل و نقل دانش‌آموزان بودند با مراجعه به ارگان‌های مربوطه از جمله متولیان امر، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مورد بی‌توجهی قرار گرفته که دست به دامان مسئولان استانداری شده و پیام خود را به صورت تجمع در مقابل درب ورودی استانداری قزوین نشان دادند.


وی عنوان کرد: امید است با درایت مسئولان استانداری قزوین و مساعدت شخص استاندار قزوین مشکل رانندگان اتوبوس که در تسهیل ترافیک شهر نیز مؤثر بوده و حمل و نقل دانش‌آموزان استان قزوین را برعهده دارند برطرف شود.

گفتنی است، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ماهانه مبلغ 100 هزار ریال بابت صدور مجوز از رانندگان اتوبوس‌های سرویس مدارس اخذ کرده ولی به گفته رانندگان تجمع‌کننده پاسخگوی مشکلات آنان تا این لحظه نبوده است.
**
بزرگ‌ترین بوستان‌ درون‌شهری قزوين به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار قزوين گفت: بوستان ملاخليلا به‌عنوان يکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های درون‌شهری قزوين مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصرتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: بوستان ملاخلیلا به‌عنوان دومین بوستان بزرگ شهر قزوین محسوب می‌شود که عملیات اجرایی این بوستان از تیرماه سال ۹۲ آغازشده بود.

وی بیان کرد: این بوستان باهدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، گسترش فضای تفریحی و بهره‌‌مندی بیشتر شهروندان قزوینی از فضای ‌سبز، در کمربندی جمهوری اسلامی، رو به ‌روی میدان میوه و تره‌بار احداث‌شده است.

شهردار قزوین تصریح کرد: مساحت این بوستان نزدیک به ۶ هکتار است و ۲۵ میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده است.

نصرتی افزود: این پروژه به سبک بافت سنتی احداث‌شده است که شامل امکانات مرکز آموزش، رستوران، نگارخانه، بازیگاه، استخر، مبلمان پارکی است.

این بوستان روز پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۹۴ به مناسبت میلاد امام موسی کاظم(ع) به‌صورت رسمی با حضور مسئولان استانی و شهری رأس ساعت ۱۰ صبح به بهره‌برداری می‌رسد.
***
مدیرکل منابع طبیعی:

قزوین استعداد بی نظیری برای تولید گیاهان دارویی دارد
 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: استان برای تولید گیاهان دارویی از استعداد بالا و بی نظیری در سطح کشور برخوردار است.

علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:توسعه کشت تولیدات گیاهی و دارویی در حفظ و پایداری منابع طبیعی و ایجاد اشتغال در این استان اثرگذار است. 

وی اظهار داشت: استان قزوین با توجه به شرایط آب و هوایی ، پستی و بلندی از شرایط خوب پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است به گونه ای که با توجه به مساحت استان که کمتر از یک درصد مساحت کشور است تاکنون بیش از یکهزار و 400گونه گیاهی در آن شناسایی شده که 250گونه را گونه های دارویی و معطر تشکیل می دهند.

اسدالهی اظهار کرد: از مهم ترین گونه های دارویی استان که بیشتر در منطقه الموت استان که به عنوان مهد گیاهان دارویی است می روید، می توان به گون، کورگل، بابونه، شیرین بیان، بومادران، بیدمشک، سی، سیرک کوهی، پونه، شاتره، خاکشیر، کاسنی، گل گاوزبان، گل محمدی ،گل بنفش، علف چشم و آویشن اشاره کرد.

وی اظهارکرد:حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده می تواند به تولید گیاهان دارویی و همچنین گیاهان صنعتی و مفید منجر شود.

اسدالهی افزود: حفاظت از منابع طبیعی بیش از آنکه نیاز به سرمایه گزاری های کلان و اجرای طرح های عظیم داشته باشد نیاز به تغییر نگرش و برنامه ریزی های جامع و هماهنگ فرابخشی دارد.
وی ادامه داد: با بهره برداری درست از منابع موجود می توان بیلان منفی منابع آب کشور را به مثبت تبدیل کرد و یکی از مهم ترین راهکارهای اجرایی این طرح گسترش عملیات آبخیزداری در سطح کشور و استان است . 

اسدالهی همچنین به نقش منابع طبیعی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی که به عنوان بستر حیات و توسعه هر جامعه مطرح است، می توان نقش پررنگی در اقتصاد مقاومتی ایفا نمود.

وی در پایان با اشاره به برخورد قانونی با تخریب کنندگان عرصه های طبیعی، گفت :ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان با همکاری دستگاه قضایی در شناسایی و مجازات عاملین تخریب و تصرف منابع طبیعی به شدت برخورد خواهند کرد.

استان قزوین دارای 853هزارو 485هکتار مرتع ، 29هزارو 150هکتار بیابان و 28هزارو 157هکتار جنگل است.
***
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین: 
جمع آوری بیش از ۴۶ میلیارد ریال زکات در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: میزان زکات جمع آوری شده طی هفت ماهه سال جاری در استان ۴۶ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال بوده که از این مبلغ ۲۸ میلیارد ریال برای نیازمندان هزینه شد.

هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: زکات یکی از ضرورت های دینی است که باید برای مردم به خوبی روشن و تبیین شود تا اهمیت آن را هرچه بیشتر درک کنند.
 
وی ادامه داد: سیاست کاری ما این است که در سال جاری از مجموع زکات جمع آوری شده 60 درصد برای نیازمندان و مابقی برای پروژه های عمرانی اختصاص یابد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به روند پرداخت زکات در استان اضافه کرد: سال 84 زکات در استان با 100 میلیون ریال آغاز شد و در سال 85 به 860 میلیون ریال و در سال 87 به 4 میلیارد ریال رسید.
 
وی توضیح داد: زکات جمع آوری شده سال 88 به 8 میلیارد و 600 میلیون ریال، سال 89 به 15 میلیارد و 500 میلیون ریال، سال 90 به 18 میلیارد و 500 ریال، سال 91 به 54 میلیارد و 100 میلیون ریال، سال 92 به 70 میلیارد و 800 میلیون ریال و سال 93 به 117 میلیارد و 360 میلیون ریال رسید.
 
صفری اعلام کرد: میزان زکات جمع اوری شده طی هفت ماهه سال جاری به 46 میلیارد و 339 میلیون ریال رسید که از این مبلغ 28 میلیارد ریال برای نیازمندان هزینه شد و مابقی برای 43 پروژه عمرانی تعریف شده هزینه شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: این پروژه های عمرانی بیشتر پروژه های همان منطقه ای است که زکات در آن جمع آوری شده است و شامل مسجد، خانه عالم، کتابخانه، غسالخانه و سایر امور عام المنفعه می شود و با تدابیر اندیشیده شده حدود 61 درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و 39 درصد برای پروژه های عمرانی صرف شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اعلام کرد: در سال گذشته از محل زکات 56 میلیارد ریال درآمد داشتیم که افت در پرداخت زکات داریم و دلیل آن است که هنوز زکات آن طور که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده است بنابراین باید روحانیت، شهرداری، بخشداران، دهیاری ها، رسانه ها و در واقع همه در این زمینه ما را یاری کنند تا فرهنگ زکات را در جامعه گسترش دهیم.
 
وی با اشاره به زکات مستحبی در استان اظهار کرد: امسال 250 تن میوه در شهرستان های مختلف جمع آوری شد که زکات مستحبی ما در استان 6 میلیارد ریال بوده همچنین 24 میلیارد ریال زکات واجب و 15 میلیارد ریال زکات فطره جمع آوری شده است.
 
صفری افزود: زکات قزوین بیشتر در شش ماهه دوم که محصولات به فروش می رسد، جمع آوری می شود.
 
وی یادآور شد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه زکات در جامعه لازم است بیش از پیش از حضور روحانیون برای تبلیغ استفاده کنیم همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از کشاورزان، دامداران و باغداران می تواند ما را در زمان مقرر برای مراجعه در خصوص تبیین زکات یاری دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار