فرماندار تربت جام با بیان اینکه زیربناهای فرهنگی در تربت جام ضعیف است، گفت: متأسفانه مسئولان مربوطه امکانات لازم برای افزایش زمینه‌های فرهنگ کتابخوانی را فراهم نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 15 November 2015
ظهر امروز به مناسبت نخستین روز هفته کتابخوانی همایشی با حضور فرماندار و مسئولان اداری تربت‌جام در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار تربت جام ضمن تجلیل از خادمان این حوزه اظهار کرد: با توجه به پیشینه علمی و ادبی تربت‌جام و تأکیدات دینی بر لزوم مطالعه و علاقه‌مندی مردم به این امر، مسئولان مربوطه امکانات لازم برای افزایش زمینه‌های فرهنگ کتابخوانی را فراهم نکرده‌اند.

علی رستمی افزود: در شهرستان 110 هزار جلد با 95 هزار عنوان داریم که نشان‌دهنده نامناسب بودن وضعیت در حوزه کتاب است.

وی تصریح کرد: هویت ملی یک کشور فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و یکی از راه‌های توسعه فرهنگی ترویج کتابخوانی بوده و این در حالی است که هیچ یک از مدیران اجرایی شهرستان عضو کتابخانه نیستند.

فرماندار تربت جام افزود: در شهرستان به دنبال جبران عقب‌ماندگی تاریخی و زیر بناهای حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم که این امر با برنامه‌ریزی جدی در حوزه کتاب و آموزش صحیح کتابخوانی از زمان ورود به دبستان اجرایی می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: فضای مجازی نتوانسته جایگزین کتاب و کتابخوانی شود و مسئولان امر باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

گفتنی است،‌ در این مراسم از دو کتاب فرهنگ‌نامه موسیقی تربت‌جام که تألیف آن 18 سال طول کشیده و سیمای گردشگری تربت‌جام رونمایی و از مولفان این دو کتاب و کتابداران نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار