به همت موسسه مردم نهاد "نسیم مهر"
به گفته اعضای این تشکل مردم نهاد، اعتقاد قلبی جوانان این تشکل غیر دولتی این است که"آموزش" اساس پیشگیری و درمان در تمام معضلات فرهنگی و اجتماعی است. هدف موسسه مشارکت دادن جوانان در امور مربوط به خودشان است که موجب اجتماعی‌شدن و فرهنگ‌پذیری آنان خواهد شد ...
کد خبر: ۱۳۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 16 November 2015

همایش

موسسه مردم نهاد فرهنگی - اجتماعی "نسیم مهر" در شهرستان نمین، همزمان با روز جهانی دیابت اولین همایش رایگان در سطح استان اردبیل با عنوان "پیشگیری و درمان دیابت " را برگزار کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، هدف از برگزاری این همایش توجه به دغدغه های بحث سلامت با هدف ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان از طریق آموزش و ارائه الگوهای مناسب برای سبک زندگی در جامعه شهری و توجه ویژه به بیماری دیابت بود که به یک بیماری دامن گیر در شهرستان نمین تبدل شده است.

در آغاز همایش نماینده حسین واثقی دودران، موسسه نسیم مهر با تشکر از حضور پرشور مردم، با ارایه پیشنهاداتی به مسئولین خواستار بهبود وضعیت فرهنگ سلامت در شهرستان نمین شد. همچنین وی با اشاره به این که نقش سرمايه اجتماعي در شهری مثل نمین نباید نادیده گرفته شود، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از این سرمایه بالقوه برای حل مشکلات منطقه تاکید کرد.

سخنرانی دکتر هادیان فوق تخصص غدد و متابولیسم از نکات حایز اهمیت همایش بود. مراسم باسخنرانی نماینده انجمن دیابت ایران دکتر احد جعفری و کارشناس تغذیه آرش سیادتی ادامه یافت و در انتهای برنامه حاضرین سوالات خود را از سخنرانان داشتند.

اندازه گیری قند خون، فشار خون و شاخص BMI به صورت رایگان در همایش انجام گرفت. به گزارش تابناک اردبیل، همچنین در حاشیه همایش شرکت های ارایه کننده محصولات بدون قند و شرکت های فعال در زمینه پیشگیری از دیابت حضور داشتند. در پایان از سخنرانان مدعو این همایش با ارایه لوح تقدیر توسط الهام اسرعی، رییس هیئت مدیره و سعید جعفری دودران مدیر عامل موسسه مردم نهاد نسیم مهر مورد تقدیر قرار گرفتند.

استقبال پرشور مردم از این همایش از نکات قابل توجه بود. استقبالی که این امیدواری را ایجاد می کند که همایش برگزار شده نقطه شروعی برای برگزاری نشست ها و همایش های دیگر در حوزه های مختلف توسط تشکل های غیر دولتی در شهرستان نمین باشد.

همایش

گفتنی است موسسه مردم نهاد نسیم مهر با کسب مجوز از خرداد ماه امسال فعالیت های خود را با شعار"تلاش من با امید و لبخند برای شهر من " آغاز کرده است و برنامه های مختلفی را طی 6 ماه گذشته انجام داده است.

به گفته اعضای این تشکل مردم نهاد، اعتقاد قلبی جوانان این تشکل غیر دولتی این است که"آموزش" اساس پیشگیری و درمان در تمام معضلات فرهنگی و اجتماعی است. هدف موسسه مشارکت دادن جوانان در امور مربوط به خودشان است که موجب اجتماعی‌شدن و فرهنگ‌پذیری آنان خواهد شد و تمرینی برای کار گروهی و زندگی جمعی توأم با آزادی و دموکراسی؛ که آن نیز موجب ارتقای سطح فرهنگ عمومی خواهد شد.

همایش

همایش

متاسفانه عدم توجه به نیروي انسانی زبده و نبود شايسته سالاري در چند سال گذشته در محوريت امور موجب شده است تا ظرفیت هاي نرم افزاري شهرستان نمین يا خنثی شده يا ناکارآمد به نظر بیايند. امید است با حمایت های مسئولین و با کمک شهروندان و جوانان عزيز بتوان تحول مثبتی را در چهره اجتماعی و فرهنگی شهر ايجاد کرد.

همایش

همایش

همایش

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
صادق پناهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
درود به بچه های تلاشگر نمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
جاداره از همه افرادی که در موسسه نسیم مهر فعالیت می کنند تشکر کنیم خسته نباشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
خیلی ممنون خسته نباشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار