مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس از برگزاری برنامه های ویژه با موضوع نشر فرهنگ شهادت همزمان با ۲۲ اسفندماه،روز بزرگداشت شهدا در بیش از یک هزار و ۱۴۱ کانون در مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۸ 12 March 2015
به گزارش شبستان،حجت الاسلام غلامحسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز(20 اسفند) در جلسه هماهنگی برنامه های بزرگداشت روز شهدا گفت: در تقویم رسمی کشور 22 اسفندماه که سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است، به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامیده شده است که برنامه های ویژه ای در کانون های مساجد فارس برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه نشر فرهنگ شهادت یکی از رسالت های عظیم کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: برنامه های با موضوع شهدا در تمام طول سال به خصوص مناسبت های ملی و مذهبی در مساجد برگزار می شود که روز بزرگداشت شهدا نیز از آن جمله است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس از سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهدا در نماز های جماعت خبر داد و گفت: برنامه هایی نظیر یادواره های شهدا، تجلیل و دیدار با خانواده های معظم شهدا، توزیع ویژه نامه ها و فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی نیز دنبال می شود.

حجت الاسلام نیازی با بیان اینکه 184 کانون فرهنگی و هنری در مساجد فارس مزین به نام مبارک شهداست، افزود: برخی از کانون های مساجد به نام شهدای یک روستا یا یک محله نامگذاری شده اند که فعالیت ها و برنامه های ویژه ای را نیز برگزار می کنند.

وی از فعالیت 2 کانون تخصصی در مساجد استان فارس با هدف نشر فرهنگ شهادت خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری نشر شهادت مسجد امامزاده ابوالقاسم (علیه السلام) شهرستان داراب و منتظران مهدی (عج) مسجد رئیس شهرستان استهبان به عنوان 2 کانون تخصصی در زمینه شهدا فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار