مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از پیش بینی تشرف 250 تا 300 هزار نفر از زائران پیاده به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 18 November 2015
محمود رسولی‌نژاد در نشست خدمتگزاران اسکان زائران پیاده که در سالن مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود 250 تا 300 زائر پیاده در دهه پایانی صفر به حرم مطهر رضوی مشرف شوند، از این رو با کمک تمام ارگان‌های دولتی و با مشارکت مردم، تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم به منظور پذیرایی و استقبال از این زائران، فراهم شده است.

وی از اهدای بسته‌های فرهنگی ویژه زائران پیاده خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه در آماده سازی بسته‌های فرهنگی به ما کمک کردند که این بسته‌ها از طریق لوح فشرده و موبایل در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

رسولی‌نژاد با اشاره به اینکه حسینیه‌ها، تکایا، زائرسراهای دولتی، مدارس و ورزشگاه‌ها همه آماده پذیرایی از زائران پیاده هستند، اظهار کرد: با کمک آموزش و پرورش، وسایل گرمایشی، سرویس بهداشتی، رنگ‌آمیزی و.... در مدارس تجهیز شده است تا در اختیار زائران قرار گیرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران خراسان رضوی، همچنین ارائه خدمات دارویی و پزشکی برای این گروه از زائران را امری ضروری و لازم برشمرد و اضافه کرد: حضور مستمر اورژانس، بحث کمک‌های اولیه و دارو از جمله اقداماتی است که در این ایام ویژه زائران پیاده تدارک دیده شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران خراسان رضوی همجواری با امام رضا(ع) را نعمتی بزرگ برای مردم مشهد دانست و عنوان کرد: اگر همواره خدا را به خاطر نعمت‌هایش شاکر و سپاسگزار باشیم در زندگی موفق عمل کرده‌ایم، زیرا حلقه گمشده نسل امروز جوان ما همین شکرگزاری است.

سید علی رجایی، عضو هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، در حاشیه این نشست به ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی، درمانی و... زائران پیاده در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 206 هزار زائر پیاده در 5 روز آخر ماه صفر به صورت پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند که از این تعداد شرایط اسکان برای بیش از 60 هزار زائر فراهم شد و 3 شبانه روز از این عزیزان پذیرایی به عمل آمد.

رجایی به اختصاص جاده‌ای با نام «جاده زیارت» ویژه زائران پیاده اشاره و بیان کرد: صدای پای میلیونی زائران پیاده به مشهد مقدس شنیده می‌شود، از این رو جاده‌ای اختصاصی با نام «جاده زیارت» از شهرستان نیشابور تا شهر مشهد احداث شده که باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح به استقبال زائران میلیونی برویم.

وی افزود: همه ما در راستای خدمت به زائران و آستان قدس رضوی هستیم. تحولاتی که به وجود آمده این نوید را می‌دهد که همه به صورت یکپارچه، برای خدمت رسانی به زائران پیاده علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) قیام کنیم تا رضایت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج(ع) را کسب کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 120 مدرسه و سالن ورزشی با مشارکت‌های مردمی آماده خدمت رسانی به زائران پیاده هستند و با فراهم کردن محیطی گرم و امن از این عزیزان پذیرایی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار