به همت موسسه مردم نهاد "نسیم مهر" درمحل کتابخانه مرکزی نمین؛
هوشنگ آهنگری به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی موسسه مردم نهاد نسیم مهر نمین با ارائه ی پیشنهادهای موسسه را در رابطه با افزایش سرانه مطالعه در سطح شهرستان نمین، آمادگی موسسه نسیم مهر را برای همکاری در این جهت اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 18 November 2015

نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی شهرستان نمین با موضوع ارائه راهکارهایی جهت افزایش سرانه مطالعه مفید در شهرستان نمین برگزار شد.

ارتقای سرانه مطالعه مهم‌ترین راهکار توسعه فرهنگی و افزایش بصیرت عمومی جامعه است که هر گونه هزینه‌ در زمینه افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، نوعی سرمایه‌گذاری موثر برای حال و آینده جامعه است.

نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، عاملی موثر در رشد فرهنگی و هدایت فرهنگ عمومی جامعه است که با افزایش توجه به فرهنگ مطالعه و وارد کردن کتاب در بین گروه‌های مختلف می‌توان با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، گام‌های مهمی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه برداشت.

شهرستان نمین به عنوان شهرستان فرهنگی استان اردبیل، علاقه مندان بسیاری به کتاب و کتابخوانی را در خود پرورش داده است و به همین منظور نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی شهرستان نمین عصر روز سه شنبه 26 آبان ماه با هدف ارائه راهکارهایی برای افزایش سرانه مطالعه مفید با شرکت معاون ادراه کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در کتابخانه مرکزی نمین برگزار شد.

به گزارش تابناک اردبیل، در این نشست که به همت موسسه مردم نهاد "نسیم مهر" در محل کتابخانه مرکزی نمین برگزار شد نوخواه، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مریم شاداب عضو شورای شهر نمین، محمد نوری نماینده انجمن شاعران نمین، احد پیشگر نماینده کانون های ادبی نمین و جمعی از نویسندگان شهرستان حضور داشتند.

نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی نمین برگزار شد

نوخواه با اظهار اینکه باید با مطالعه و انس با کتاب تمام هفته های سال را هفته کتاب و کتابخوانی بدانیم، ادامه داد: هر چند فضای مجازی بخش مهمی از اوقات فراغت مردم را در اختیار گرفته اما با یک برنامه جامعه و هدفمند می توان سرانه مطالعه را افزایش داد.

مریم شاداب عضو شورای شهر نمین نیز به توضیح فعالیت های شورای شهر در زمینه ایجاد بسترهای لازم در محیط شهری برای مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت و خواستار مشارکت تشکل های غیر دولتی در مطالعات فرهنگی شهر ستان شد.

در ادامه ی این نشست هوشنگ آهنگری به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی موسسه مردم نهاد نسیم مهر نمین پیشنهادهای موسسه را در رابطه با افزایش سرانه مطالعه در سطح شهرستان نمین ارایه و آمادگی موسسه نسیم مهر را برای همکاری در این جهت اعلام کرد.

نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی نمین برگزار شد

وحید آهنگری عضو موسسه نسیم مهر نیز به روند تعامل و همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت رسیدن به یک نقطه مشترک و حرکت دوسویه این نهادها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: که در نشست های آینده شاهد حضور نمایندگانی از سازمان آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری جهت عملیاتی نمودن پیشنهادها باشیم.

حسین واثقی دودران دیگر عضو موسسه نیز به عدم تناسب موجود بین کتب موجود در کتابخانه های شهرستان و نیازهای فرهنگی مردم اشاره کرد: و خواستار تجهیز کتابخانه مرکزی نمین به کتب مرجع شد.

نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی نمین برگزار شد

وی چهار نهاد خانواده، مدارس، کتابخانه ها و کتاب فروشی ها را به عنوان نهاد های تاثیر گذار در بحث ترویج فرهنگ مطالعه عنوان نمود و در ادامه به بحث مشکلات موجود در این نهادها پرداخت و پیشنهادهای عملیاتی را نیز ارایه داد.

واثقی با بیان این که عدم دسترسی به محیط های فرهنگی موجب ایجاد بی تفاوتی در جوانان نسبت به موضوعات فرهنگی شده است خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین ذیربط به این مقوله شد.

در پایان نیز معاون نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل در ادامه با ذکر اینکه کتاب ها را باید به جمع خانواده، مدرسه و دوستان دعوت کنیم و از این گنجینه های دانش بهره مند شویم از حرکت مفید موسسه مردم نهاد نسیم مهر نمین در جهت همکاری با کتابخانه های شهرستان نمین برای ارائه راهکاری های افزایش سرانه مطالعه و همکاری با کتابخانه ها تقدیر کرد.

نخستین نشست هم اندیشی کتابخوانی نمین برگزار شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار