به همت هیات باستان شناختی شهرستان نمین در منطقه مرزی پیله چای؛
سرپرست هیات باستان شناختی نمین با بیان اینکه چند قبر کلان سنگی در منطقه سولیدرق نمین در این بررسی ها کاوش شد، اظهار داشت: مجوز بررسی و شناسایی باستان شناسی شمال شهرستان نمین که تا نیمه آذر ادامه دارد توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 19 November 2015

هیات باستان شناختی شهرستان نمین موفق به شناسایی مجموعه گورهای کلان سنگی متعلق به دوران پیش از تاریخ در منطقه مرزی پیله چای در شمال این شهرستان شده اند.

مجموعه گورهای متعلق به دوران پیش از تاریخ در نمین شناسایی شدند

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست هیات باستان شناختی نمین با بیان این مطلب گفت: علاوه بر شناسایی گورهای مربوط به دوران پیش از تاریخ، ابزارهایی از جنس ابسیدین نیز در این منطقه به دست آمده است.

محمد علیزاده سولا اضافه کرد: بررسی های باستان شناختی شهرستان نمین در شرق استان اردبیل با هدف تهیه و تکمیل نقشه باستان شناسی این شهرستان از تاریخ 14آبان ماه شروع شد.

به گفته این مقام مسئول؛ فصل اول بررسی های باستان شناختی نمین به مدت یک ماه در نیمه شمالی این شهرستان به وسعت حدودی پنج هزار هکتار شامل بیش از 40روستا در بخش های عنبران و مرکزی نمین صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه چند قبر کلان سنگی در منطقه سولیدرق نمین در این بررسی ها کاوش شد، اظهار داشت: مجوز بررسی و شناسایی باستان شناسی شمال شهرستان نمین که تا نیمه آذر ادامه دارد توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

گفتنی است: سابقه انجام فعالیت های باستان شناختی در منطقه به بررسی های دمورگان فرانسوی در اواخر قرن 19میلادی برمی گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار